Pepco, brytyjska firma, do której należą sklepy Pepco oraz Poundland, potwierdziła, że chce przeprowadzić debiut swoich akcji na giełdzie w Warszawie.
Pierwsza oferta publiczna akcji Pepco ma zostać skierowana do inwestorów instytucjonalnych i indywidualnych, w tym oferty publicznej akcji w Polsce oraz oferty skierowanej do wybranych inwestorów instytucjonalnych z oraz spoza Stanów Zjednoczonych Ameryki.
Pepco zamierza złożyć wniosek o dopuszczenie oraz wprowadzenie akcji zwykłych spółki do obrotu na rynku regulowanym prowadzonym przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie. Oferta ma obejmować sprzedaż istniejących akcji przez obecnych akcjonariuszy.
Komentując dzisiejszą informację (CEO) powiedział:
“Dzisiejsze ogłoszenie zamiaru przeprowadzenia oferty publicznej oraz dopuszczenia i wprowadzenia akcji Pepco do obrotu na GPW w Warszawie wyznacza istotny etap dla grupy. Nasza pozycja zapewnia nam silne podstawy dla długoterminowego rozwoju, biorąc pod uwagę naszą wiodącą na rynku ofertę dla klientów w najbardziej atrakcyjnym sektorze handlu detalicznego, skalę możliwości rynkowych jakie otwierają się przed nami wraz z ekspansją w całej Europie, a także dokonane przez nas w ostatnich latach inwestycje mające na celu poprawę naszej infrastruktury” – powiedział Andy Bond, dyrektor generalny Pepco.
Jak dodał Bond, planowane wprowadzenie akcji Pepco na giełdzie w Warszawie, w Polsce, która jest podstawowym rynkiem marki Pepco od 2004 r. i największym rynkiem działalności całej firmy, jest „naturalnym krokiem w rozwoju grupy”.
Po raz pierwszy o planach debiutu Pepco na giełdzie w Warszawie media wspominały w styczni 2020 roku. Pisaliśmy o tym tutaj.
W Europie Środkowo-Wschodniej, w tym w Polsce, Pepco ma sieć wielobranżowych sklepów dyskontowych, w których sprzedaje ubrania (zwłaszcza ubrania dla dzieci), artykuły wyposażenia wnętrz, zabawki i produkty sezonowe. Według stanu na 31 marca 2021 r., Pepco prowadziło 2229 sklepów w 13 krajach regionu Europy Środkowo-Wschodniej oraz we Włoszech.
Firma prowadzi także sieć sklepów Poundland i Dealz, które działają w modelu zakupów impulsowych artykułów spożywczych, ogólnego przeznaczenia, sezonowych i artykułów pierwszej potrzeby sprzedawanych w formule cen jednorodnych.
Sieć działa od 1990 r. w Wielkiej Brytanii pod marką Poundland, prowadząc 818 sklepów, wg stanu na 31 marca 2021 r. W ramach międzynarodowej ekspansji Poundland, w 2011 r. wprowadzona została marka Dealz, która wg stanu na 31 marca 2021 r. prowadziła 199 sklepów w Irlandii, Hiszpanii i Polsce.
Większe sklepy Poundland oferują produkty pierwszej potrzeby, ubrania i inne artykuły detaliczne, podczas gdy sklepy Dealz i mniejsze sklepy Poundland sprzedają artykuły szybkozbywalne, ogólnego przeznaczenia i artykuły pierwszej potrzeby.
W okresie trzech lat, do 30 września 2020 r., Pepco otwierało ponad 300 sklepów netto rocznie. Począwszy od roku obrotowego 2021 Grupa chce otwierać co najmniej 70 sklepów tej marki rocznie.
Jak poinformowało Pepco, jego ambicją jest stać się wiodącą w Europie siecią dyskontowych sklepów wielobranżowych.