Brytyjski sąd pracy uznał, iż różnica między wynagrodzeniem dziennikarki BBC Samiry Ahmed a wynagrodzeniem jej kolegi na podobnym stanowisku jest przykładem dyskryminacji ze względu na płeć.

W piątek 10 stycznia zapadł jednogłośny werdykt sądu – BBC ma wypłacić dziennikarce odszkodowanie w wysokości 700 tys. funtów.

Ahmed, która od lat prowadzi w BBC News program publicystyczny „Newswatch”, pozwała swojego pracodawcę w ub.r.

Oskarżyła BBC o nierówne traktowanie zatrudnionych kobiet i mężczyzn, argumentując, że prezenter BBC One Jeremy Vine, prowadzący audycję zbliżoną tematycznie i jakościowo do jej programu, zarabia za każdy odcinek ponad 2,5 tys. funtów więcej niż ona.