Polski producent dostarczy 90 bezemisyjnych autobusów do Berlina, zwiększając liczbę swoich pojazdów elektrycznych w stolicy Niemiec do 125.

Spółka transportu publicznego BVG zamówiła 90 autobusów o długości 12 metrów, które mają być dostarczone w transzach do końca 2020 roku. Solaris podaje w komunikacje, że jest to jeden z największych przetargów na pojazdy bateryjne w Europie.

Pierwszy autobus ma dotrzeć do Berlina na początku przyszłego roku, a następne w trzech kolejnych transzach: 29 sztuk w I kwartale 2020, 30 sztuk w II kwartale 2020 i ostatnie 30 sztuk w IV kwartale 2020 roku.

– To bardzo budujące, że Berlin po raz kolejny stawia na rozwój bezemisyjnego transportu publicznego. Elektromobilność bezpośrednio przekłada się na zmniejszenie poziomu hałasu i zanieczyszczenia powietrza w miastach – mówi Petros Spinaris, Wiceprezes Zarządu Solaris Bus & Coach S.A.

W latach 2015-2019 polski producent zakontraktował dla berlińskiego przewoźnika 35 autobusów bezemisyjnych. Wraz z realizacją nowego zamówienia liczba pojazdów elektrycznych Solaris obsługiwanych przez BVG wzrośnie do 125 sztuk.

Założony w Polsce Solaris został we wrześniu ubiegłego roku sprzedany hiszpańskiej grupie CAF. Firma nabyła 100 proc. udziałów producenta pojazdów, po czym pakiet mniejszościowy 35 proc. miał zostać objęty przez Polski Fundusz Rozwoju. Tak się jednak nie stało i fundusz nie jest akcjonariuszem spółki.

Jak informował w tym tygodniu Puls Biznesu, prezes PFR Paweł Borys twierdzi, że przedstawił CAF propozycję nowych warunków objęcia pakietu akcji. Według informacji dziennika jednym z powodów niezrealizowania transakcji miało być zatrzymanie kilku managerów Solarisa w związku z międzynarodowym śledztwem dotyczącym korupcji i ustawiania przetargów na Łotwie.

Solaris szykuje światową premierę wodorowego, całkowicie bezemisyjnego autobusu