Polski startup Emplocity oferuje firmom usługi inteligentnego chatbota, którego zadaniem jest automatyzacja procesu rekrutacji i wsparcie samych rekruterów.

Dzięki tej usłudze, każdy kandydat z dowolnego miejsca w Polsce (i na świecie) może rozpocząć konwersację z rekrutującym botem za pośrednictwem facebookowego Messengera – najpopularniejszego obecnie komunikatora w Polsce.

Chatbot zachowuje się jak osobisty doradca zawodowy: zapyta o doświadczenie, umiejętności i znajomość języków obcych oraz oczekiwania finansowe.

Bot zapamięta odpowiedzi i dzięki zastosowaniu rozwiązań z obszaru sztucznej inteligencji automatycznie dopasuje kandydata do toczących się procesów rekrutacyjnych.

Co więcej, jest on gotowy do prowadzenia wielu rozmów z kandydatami bez względu na miejsce, dzień tygodnia czy porę dnia.

Wszystkie rozmowy i dane są następnie zapisywane w systemie, który można zintegrować z systemami danej firmy, dzięki czemu rekruter-człowiek może je łatwo przejrzeć (tak, jak np. w popularnej aplikacji randkowej Tinder) i podjąć szybką decyzję o odrzuceniu lub zaproszeniu kandydata na spotkanie.

Dzięki temu – przynajmniej w teorii – całościowy proces rekrutacji ulega skróceniu i uproszczeniu.

Jak podkreślają założyciele Emplocity, całość zautomatyzowanego procesu rekrutacyjnego jest zgodna z przepisami RODO.

Jedną z instytucji, która „zatrudniła” chatbota kilka miesięcy temu jest PKO BP. Jak największy bank w Polsce uzasadnia współpracę z Emplocity?

Przedstawiciele banku wymieniają 3 korzyści: lepszy employer branding i wzmocnienie wizerunku marki, zwiększanie efektywności targów pracy, a także budowanie pozytywnego doświadczenia kandydata.

PKO BP nawiązał współpracę z Emplocity w ramach „Let’s Fintech”, swojej platformy rozwoju innowacji, w ramach której bank wdraża nowe technologie, udostępnia swoje API i rozwija obszar otwartej bankowości oraz inwestuje w najbardziej obiecujące spółki technologiczne. Do tej pory taką współpracę bank nawiązał z 10 firmami, a kolejne osiem jest na drodze do partnerstwa.

PKO BP był trzecim bankiem – po BNP Paribas oraz Banku Gospodarstwa Krajowego – który wdrożył chatbota do procesów rekrutacyjnych. 

Natomiast Aviva była pierwszą firmą ubezpieczeniową w Polsce, która zdecydowała się na takie wykorzystanie sztucznej inteligencji w rekrutacji.

Wśród innych firm, które wykorzystują chatbota są na przykład firma budowlana Budimex, firma kurierska DPD czy farmaceutyczna NEUCA.

Chatbot z Emplocity jest pierwszym tego typu rozwiązaniem w Polsce. Dziś nad jego działaniem i rozwojem czuwa zespół 30 pracowników specjalizujących się w sztucznej inteligencji czy zaawansowanym przetwarzaniu danych.

Jak największy polski bank wspiera innowacje – 3 pytania do platformy startupowej PKO BP