Carrefour Polska jako pierwsza sieć handlowa w Polsce podpisała właśnie umowę European Chicken Commitment (ECC), europejskiej inicjatywy, której celem jest poprawa dobrostanu kurczaków.
Zobowiązanie obejmuje wszystkie produkty świeże, mrożone oraz produkty przetworzone marki własnej, w których składzie znajduje się minimum 50 proc. mięsa drobiowego.
Sieć, zgodnie z warunkami umowy, będzie korzystać jedynie z ras wolnorosnących i kurczaków z ferm ze zmniejszoną obsadą.
„Polska jest największym producentem kurczaków mięsnych w Europie i przemysłowa hodowla tych ptaków ma swoje poważne konsekwencje dobrostanowe dla zwierząt i dla środowiska, a więc na obszarach, gdzie buduje się takie fermy. Cieszy mnie, że troska o los zwierząt staje się coraz ważniejszą kwestią dla sieci handlowych” – powiedziała Małgorzata
Szadkowska, prezeska polskiego oddziału fundacji Compassion in World Farming.
Porozumienie ma zostać zrealizowane przez sieć do roku 2026.
Inne zobowiązania, które już w przeszłości podjęła sieć Carrefour Polska, to zakaz sprzedaży żywego karpia i odejście od jaj klatkowych w produktach marki własnej (od 2020 roku) oraz wycofanie wszystkich krajowych jaj klatkowych (do końca 2025 roku).
Compassion in World Farming to organizacja międzynarodowa działająca w 13 krajach. Jej misją jest zakończenie przemysłowego chowu zwierząt.