Coraz więcej usług można realizować cyfrowo, a polscy konsumenci są ich entuzjastami, doceniając je przede wszystkim za szybkość, wygodę i możliwość korzystania z nich w dowolnym miejscu i czasie. Wyniki badania Mastercard potwierdzają, w jak wielu obszarach Polacy zdają się już na cyfrowe usługi.
Niektóre z nich zdobyły już tak ugruntowaną pozycję w naszym codziennym życiu, że trudno sobie wyobrazić, jak moglibyśmy bez nich funkcjonować. Do tych najbardziej popularnych wśród Polaków należy wysyłanie wiadomości e-mail (76 proc.), wyszukiwanie informacji w internecie (76 proc.) i korzystanie z mediów społecznościowych (75 proc.). Inne cyfrowe usługi nadal konkurują ze swoimi analogowymi odpowiednikami, ale coraz częściej zdobywają serca użytkowników. Wśród nich warto wspomnieć o aplikacjach służących do nawigacji w terenie (66 proc.), korzystaniu z elektronicznej wersji kalendarza (65 proc.), programach lojalnościowych (63 proc.), sprawdzaniu pogody online (54 proc.), streamingu muzyki i treści wideo „na żądanie” (50 proc.) czy rezerwacji noclegów (38 proc.) i zakupu biletów na podróż (34 proc.). W niektórych obszarach ucyfrowienie jest nadal w fazie wstępnego rozwoju, tak jak ma to miejsce w przypadku czytania książek – korzystanie z czytnika e-booków deklaruje tylko 14% ankietowanych. Polacy są natomiast entuzjastami zakupów online oraz najbardziej zaawansowanymi w Europie Środkowo-Wschodniej użytkownikami elektronicznych płatności.
O ile z poziomu cyfryzacji usług w zakresie zakupów, finansów czy podróży polscy konsumenci są już zadowoleni, o tyle wciąż zauważają większą potrzebę innowacji w takich sektorach jak edukacja (41 proc.), służba zdrowia (40 proc.) czy transport publiczny (30%).