Polskie Linie Lotnicze LOT (PLL LOT) wypracowały 1,074 mld zł zysku netto oraz 1,129 mld zł zysku operacyjnego EBIT, przy przychodach ze sprzedaży na poziomie 10,12 mld zł w 2023 r., podała spółka. Linie przewiozły w ub.r. 10,021 mln podróżnych.
Rekordowym w historii PLL LOT miesiącem okazał się lipiec, kiedy to liczba pasażerów na pokładach przewoźnika przekroczyła milion, natomiast w całym okresie letnim, pomiędzy czerwcem a wrześniem, na pokładach PLL LOT gościło ich ponad 4,1 mln pasażerów.
– Samoloty narodowego przewoźnika w 2023 roku wzbiły się w niebo 102 212 razy, dotrzymując obietnicy o punktualnych i bezpiecznych podróżach, czego potwierdzeniem było czwarte miejsce wśród najbardziej punktualnych linii lotniczych w Europie w 2023 r. (wg rankingu Cirium). Biorąc pod uwagę połączenia dalekiego zasięgu, pasażerowie najchętniej wybierali rejsy łączące Warszawę z Toronto, Nowym Jorkiem i Chicago, natomiast na trasach europejskich, największą popularnością cieszyły się rejsy pomiędzy Warszawą a Londynem, Wilnem i Amsterdamem – czytamy w komunikacie.
Lotnisko centralne szansą na rozwój
– Nie spoczywamy na laurach. Uruchomiliśmy nowe kierunki, łącząc Polskę z Rijadem, Taszkentem i Oradeą. Powróciliśmy do Aten, a pod koniec roku nasze samoloty wylądują w Innsbrucku. Zapowiedź budowy nowego lotniska centralnego traktujemy jako szansę i zobowiązanie. Dlatego, zgodnie z przyjętą strategią, pozyskujemy nowe samoloty. Do końca tego roku nasza flota zwiększy się z obecnych 76 do 86 samolotów – powiedział prezes Michał Fijoł, cytowany w komunikacie.
Bądź na bieżąco z najważniejszymi informacjami subskrybując nasz codzienny newsletter 300Sekund! Obserwuj nas również w Wiadomościach Google.
2023 rok był dla PLL LOT czasem intensywnej pracy nad ofertą produktową dla pasażerów i dalszym rozwojem. Oprócz uruchomienia połączeń ze swojego hubu do Rzymu i Aten, narodowy przewoźnik poszerzał swoją siatkę połączeń również poza Warszawą. Dzięki temu z lotnisk regionalnych pasażerowie mogą polecieć do Seulu, Stambułu, Mediolanu, Paryża czy Rzymu. Bardzo dobrze przyjęte zostały także ogłoszone w ubiegłym roku trasy do Taszkentu w Uzbekistanie oraz Rijadu, stolicy Arabii Saudyjskiej, tworząc potencjał dla rozwoju turystyki oraz możliwości biznesowych w Azji i na Półwyspie Arabskim, wskazano w materiale.
– Na bieżąco analizujemy wyniki badań satysfakcji i na ich bazie poprawiamy jakość naszych usług, nie tylko na pokładzie. Już wkrótce rozpoczniemy rozbudowę i modernizację salonu biznesowego Polonez, a pod koniec roku oddamy do dyspozycji flagowy Executive Lounge w największym polskim mieście poza Polską – Chicago. Zgodnie z zapowiedziami przygotowujemy się również do procesu retrofitu naszych Dreamlinerów, aby podróże na ich pokładzie były jeszcze bardziej komfortowe. Oferując optymalną siatkę połączeń i produkt dopasowany do oczekiwań naszych pasażerów, LOT konsekwentnie buduje pozycję preferowanego przewoźnika dla naszej części Europy – dodał prezes.
Polskie Linie Lotnicze LOT to przewoźnik łączący Europę Środkową i Wschodnią ze światem. W ofercie LOT-u są bezpośrednie rejsy dalekodystansowe do portów w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Chinach, Japonii i Korei Południowej. Obecny na niebie od 1929 roku, polski przewoźnik jest 12. najstarszą linią lotniczą na świecie. W 2023 r. miały 10 mln pasażerów.
Polecamy:
- Rząd zdecydował w sprawie CPK. Duże zmiany w inwestycjach kolejowych, większy nacisk na rozwój lotnisk regionalnych
- Jaka jest przyszłość Lotniska Chopina? Jest nowy plan. Jego funkcje ma przejąć nowy port lotniczy
- Rekordowy maj na Lotnisku Chopina. Pasażerów więcej niż przed pandemią