Z co najmniej jednego programu lojalnościowego korzysta 72 proc. Polaków, wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia.
Jednocześnie do programów lojalnościowych przekonuje się coraz więcej Polaków. Mamy do czynienia ze wzrostem rok do roku na poziomie 8 punktów procentowych.
Dlaczego interesują nas programy lojalnościowe?
Jak tłumaczą autorzy badania, wzrost ten nie wynika z pojawienia się nowego gracza na rynku, który przyciągnąłby dużą liczbę nowych użytkowników. Taki wynik udało się wypracować liderom rynku w kategorii sklepów spożywczych. Największy udział w lojalnościowym torcie mają Biedronka i Lidl.
– W czasie ostatniego roku byliśmy świadkami nasilenia się rywalizacji marketingowej tych dwóch największych sieci dyskontowych w Polsce. Biedronka i Lidl intensywnie kreowały komunikacje do klientów w przestrzeni medialnej, często wprost wskazując przewagi nad głównym konkurentem na rynku oraz informując o coraz to nowych obniżkach cen. Istotnym elementem tej rywalizacji była również oferta promocyjna skierowana wyłącznie do użytkowników programów lojalnościowych sieci – powiedziała kierownik projektu badawczego w ARC Rynek i Opinia Sylwia Miszczyk, cytowana w komunikacie poświęconym badaniu.
– Przyczyniło się to skutecznie do rekrutacji nowych użytkowników, którzy chcąc skorzystać z atrakcyjnych promocji, zasilili szeregi użytkowników programów Moja Biedronka i Lidl Plus – dodała.
Specjalne oferty i prostota
Sylwia Miszczyk podkreśliła jednocześnie, że klienci chętniej angażują się w korzystanie z programów, jeśli oferowane są im dedykowane korzyści (wyłącznie dla członków programów) w postaci zniżek, specjalnych ofert czy unikalnych nagród.
Kolejnym istotnym czynnikiem, wpływającym na regularność korzystania, podobnie jak w przypadku mechanizmu promocji, jest prostota.
To też może Cię zainteresować:
- LPP nadal zaopatruje rosyjskie sklepy? Polska spółka oskarża wywiadownię o dezinformację
- Polacy na zakupach chcą aplikacji i kas samoobsługowych. Sklepy łapią zadyszkę
- Lista największych podatników wśród firm w Polsce. Obok banków – handel i energetyka
- Handel detaliczny celem cyberataków. Straty sięgają milionów złotych