5,26 mln pasażerów w maju i łącznie 20,1 mln pasażerów od początku roku – to bieżące wyniki PKP Intercity. Oba wyniki są rekordowe w historii spółki.
W maju pociągami PKP Intercity podróżowało 5,26 mln osób. To 28 proc. więcej niż w maju 2019 – czyli miesiącu rekordowym do tej pory roku w historii przewoźnika.
Wynik z 2019 roku został także poprawiony, gdy spojrzymy na okres pierwszych pięciu miesięcy roku. Od początku 2022 do końca maja z usług PKP Intercity skorzystało już ponad 20,1 mln pasażerów. To o 8 proc. lepszy wynik niż w analogicznym okresie ostatniego roku przed pandemią. To także ponad dwa razy więcej niż w pierwszych pięciu miesiącach ubiegłego roku.
Na rekordowy wynik w maju duży wpływ miało wprowadzenie m.in. oferty „Promo” do pociągów kategorii ekonomicznych. Od tego momentu w każdym tygodniu pociągami PKP Intercity podróżuje ponad milion osób. To około 40-45 proc. więcej niż w analogicznych okresach 2019 roku.
– Pierwsze tygodnie funkcjonowania oferty Promo w pociągach IC i TLK pokazują, że kolej przyciąga coraz więcej podróżnych. Intensywnie przygotowujemy się do sezonu wakacyjnego, podczas którego spodziewamy się, że wiele osób będzie rozważać pociąg jako atrakcyjną alternatywę dla podróży samochodem – skomentował prezes Marek Chraniuk
PKP Intercity to największy w Polsce kolejowy przewoźnik dalekobieżny. W 2021 roku miał ok. 35,5 mln pasażerów, co oznaczało wzrost o blisko 9 mln w ujęciu rocznym.