Firma Orange Polska uruchomiła centrum przetwarzania danych Warsaw Data Hub. Znajdą się w nim zarówno kluczowe elementy sieci operatora, jak i infrastruktura jego klientów, podała spółka.
Orange Polska to dostawca usług telekomunikacyjnych w Polsce. Oferuje m.in. usługi telefonii komórkowej, stacjonarnej, dostępu do internetu, telewizji oraz usługi transmisji głosu przez internet (VoIP). Spółka jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych od 1998 roku.
Nowe centrum spółki, Warsaw Data Hub, po przeniesieniu najważniejszych systemów Orange Polska stanie się jednym z kluczowych węzłów sieci operatora.
Otwarcie warszawskiego centrum jest odpowiedzią na potrzeby klientów firmy, podało Orange. „Nasza infrastruktura musi być gotowa na obsłużenie stale rosnącego ruchu” – wskazuje spółka.
Tylko w sierpniu 2021 roku firma odnotowała ok. 64-procentowy wzrost ilości danych przesłanych po światłowodzie (w porównaniu do sierpnia 2020).
Jak wskazuje Orange, to także element wpisywania się w trendy obecne na całym rynku. „Polskie firmy coraz chętniej się cyfryzują, coraz częściej wybierają rozwiązania chmurowe” – powiedział prezes Orange Polska Julien Ducarroz.
Rozwiązania zastosowane w Warsaw Data Hub mają nie tylko ulepszyć ofertę Orange dla klientów, ale także zwiększyć efektywność energetyczną sieci. Ma to być osiągnięte m. in. poprzez redukcję liczby wykorzystywanych urządzeń.
Czytaj też:
- Bayer zatrudni 400 specjalistów IT. W Warszawie powstaje Digital Hub
- Boom e-commerce zmienia Polskę w hub logistyczny dla Europy. Budujemy rekordowo dużo magazynów
- Dominika Bettman szefową Microsoft w Polsce. Będzie nadzorować miliardową inwestycję
- Orange ma swojego ministra klimatu. Prawdopodobnie jako pierwsza korporacja w Polsce stworzyła stanowisko climate officer