Ukraiński przewoźnik kolejowy Ukrzaliznycia zapowiedział położenie „europejskich” torów (o szerokości 1435 mm) od polsko-ukraińskiej granicy do Lwowa w 2020 roku, informuje Rynek Kolejowy.
Dzięki temu na tej trasie szerokość torów będzie odpowiadać standardom obowiązującym w Polsce i innych krajach europejskich. Na Ukrainie obowiązuje bowiem szerszy rozstaw torów.
„Chcemy by odcinek ze Lwowa do Krakowa można było pokonać pociągiem w 3 i pół godziny. Dzięki dobudowie toru możliwe będzie też szybkie dotarcie, z wykorzystaniem istniejących linii, pociągami do Pragi i Wiednia” – powiedział Jewhen Krawcow, prezes Ukrzaliznyci.
Zgodnie z planami ukraińskiego przewoźnika w ramach budowy trasy miałby powstać tzw. splot torowy, w ramach którego zainstalowane zostałyby w sumie cztery szyny.
Dzięki temu, w zależności od potrzeb, po trasie mogłyby się poruszać pociągi przystosowane do ruchu po torach „europejskich” (1435 mm) oraz szerokich (1520 mm).
>>>Czytaj też: Koleje Ukraińskie będą finansowe przez podmioty prywatne