Jest to spowodowane chęcią redukcji kosztów, ponieważ przemysł samochodowy stoi w obliczu stagnacji popytu i rekordowych inwestycji w budowę samochodów o niskiej emisji – podaje CNBC.
Wyzwanie, jakim jest inwestowanie w pojazdy elektryczne, hybrydowe i autonomiczne, przy jednoczesnej modyfikacji silników spalinowych w celu spełnienia nowych przepisów dotyczących czystego powietrza, zmusiło europejskich producentów samochodów do obniżenia kosztów stałych.
Ford poinformował, że zamknął trzy fabryki w Rosji. Obecnie likwiduje zakłady produkcyjne we Francji i Walii oraz redukuje zatrudnienie w fabrykach w hiszpańskiej Walencji oraz niemieckim Saarlouis.
Ford Europe zatrudnia 51 000 pracowników w Europie (65 000 wliczając joint ventures).
Popyt na samochody w Europie natomiast spada. Stowarzyszenie europejskich producentów samochodów ACEA poinformowało w czwartek, przewidując, że liczba nowozarejestrowanych europejskich samochodów osobowych zmniejszy się o 1 proc. w 2019 r. tj. do 15 mln w ciągu roku.
Daimler oskarżony o udział w zmowie cenowej. Akt oskarżenia ma 650 tys. stron