W czwartek Biedronka przystąpiła do Polskiego Paktu Plastikowego, którego celem jest zmiana modelu wykorzystywania tworzyw sztucznych w opakowaniach.
Biedronka jest członkiem-założycielem Paktu. Członkowie Polskiego Paktu Plastikowego – sieci handlowe i organizacje ekologiczne – mają inicjować działania związane z efektywną redukcją użycia tworzyw sztucznych na polskim rynku.
„Plan działania do 2025 roku jest ambitny i wykracza poza obowiązujące przepisy” – deklaruje sieć.
Działania Paktu zakładają osiągnięcie 6 celów strategicznych, do realizacji których firmy działające w Polsce i wpływające na rynek opakowań z tworzyw sztucznych będą dążyć do końca 2025 roku.
1. Identyfikacja, a następnie eliminacja części opakowań z tworzyw sztucznych poprzez ich przeprojektowanie oraz alternatywne modele dostaw.
2. Dążenie do zmniejszenia o 30 proc. zużycia pierwotnych tworzyw sztucznych w opakowaniach wprowadzanych na rynek.
3. Do 2025 roku 100 proc. opakowań z tworzyw sztucznych na polskim rynku ma nadawać się do ponownego wykorzystania lub recyklingu.
4. Udział surowców wtórnych w opakowaniach z tworzyw sztucznych zwiększy się do poziomu 25 proc.
5. Wsparcie systemu zbiórki i recyklingu opakowań zapewni osiągnięcie poziomu recyklingu w wysokości co najmniej 55 proc.
6. Edukowanie konsumentów w zakresie segregacji, recyklingu, ponownego wykorzystania i ograniczenia zużycia opakowań.
UE chce walczyć z zanieczyszczeniem plastikiem, ale polscy przedsiębiorcy są przeciw