Pięciu największych producentów gier notowanych na warszawskiej giełdzie wypracowało w pierwszym kwartale tego roku łącznie prawie 165 mln zł zysku netto, wobec niespełna 45 mln zł zanotowanych w analogicznym okresie 2019 roku.
Poniżej prezentujemy kilka liczb ukazujących tempo rozwoju poszczególnych uczestników indeksu WIG-Games (CD Projekt, PlayWay, 11 bit studios, Ten Square Games i CI Games).
1. 420%
– o tyle wzrósł zysk netto CD Projektu w pierwszym kwartale 2020 roku w ujęciu rocznym. Wyniósł 92 mln zł.
Przychody ze sprzedaży wyniosły 193 mln zł, więcej o prawie 140 proc. rok do roku.
2. 227%
– to wzrost zysku netto 11 bit studios (twórca m. in. „Frostpunka”) w ujęciu rocznym w pierwszym kwartale 2020 roku (wyniósł 14,5 mln zł).
Przychody ze sprzedaży wyniosły 30,5 mln zł i były wyższe o 115 proc. rok do roku.
Spółka podała, że pierwszy kwartał 2020 roku był drugim najlepszym okresem pod względem przychodów i wyników finansowych w historii spółki.
3. 241%
– o tyle z kolei wzrósł zysk Ten Square Games w pierwszym kwartale bieżącego roku (wyniósł 35,3 mln zł).
Przychody ze sprzedaży wyniosły 95 mln zł, więcej o 110 proc. rok do roku.
4. 96%
– taką część wydatków marketingowych Ten Square Games w pierwszym kwartale stanowiły wydatki przeznaczone tylko na jedną grę – „Fishing Clash”.
5. 83%
– o tyle wyższy wynik netto wypracowała w pierwszym kwartale 2020 roku grupa kapitałowa PlayWay. Zysk netto przypadający na jednostkę dominującą sięgnął 21,2 mln zł.
Przychody grupy ze sprzedaży wyniosły 31,4 mln zł i były o 75 proc. wyższe rok do roku.
W skład PlayWay wchodzi ponad 20 spółek zależnych zajmujących się głównie tworzeniem gier średnio i niskobudżetowych.
Czytaj także: Cena akcji CD Projektu może wzrosnąć nawet o 64% – uważa ważny bank inwestycyjny z USA
Nawet spółki balansujące do tej pory na granicy rentowności pierwsze trzy miesiące bieżącego roku miały udane.
6. 1,5 mln zł
– to kwota zysku netto zaraportowana przez CI Games (twórca m.in. gry Sniper: Ghost Warrior). W analogicznym okresie 2019 roku spółka miała niespełna 2 mln zł straty.
Wyniki pierwszego kwartału pokazują, że dla producentów gier nastały złote czasy, umożliwiające zintensyfikowany rozwój.
Amerykańska firma analityczna Newzoo ocenia, że w 2020 roku przychody na globalnym rynku gier wzrosną o niespełna 10 proc., do prawie 160 mld dolarów.
Czytaj także:
Znany polski fundusz stawia na producentów gier. „Czas na spółki odporne na kryzys”