Do Urzędu Transportu Kolejowego wpłynął wniosek czeskiego przewoźnika kolejowego RegioJet o pozwolenie na uruchomienie połączenia na trasie Kraków – Gdynia przez Warszawę.
RegioJet miałby wykonywać pasażerskie połączenia komercyjne na tej trasie dziewięć razy w ciągu dnia w obie strony, przez cały rok. O sprawie poinformował portal branżowy Rynek Kolejowy.
Przewoźnik wystąpił o maksymalny, pięcioletni okres wykonywania połączeń. Na trasie Kraków – Warszawa – Gdańsk będą operowały pociągi z lokomotywami Siemens Vectron lub Bombardier Traxx, z liczbą od 6 do 10 wagonów pasażerskich w składzie.
Pierwszy pociąg z Krakowa zaplanowany jest na godz. 5:55, natomiast ostatni wyruszyłby o 19:55. Z kolei z Gdyni pociągi pojadą w trasę od godz. 4:30 do ostatniego o godz. 18:30.
Podróż z Krakowa do Gdyni ma trwać łącznie niespełna sześć godzin.
Urząd Transportu Kolejowego (UTK) uruchomił już standardową procedurę i – o ile wystąpi o to jakiś podmiot, na przykład inny przewoźnik – zbada “równowagę ekonomiczną proponowanej oferty wobec połączeń dotowanych”.
Z Krakowa do Gdyni połączenia wykonuje również PKP Intercity, pociągami Pendolino. Przejazdy odbywają się sześć razy dziennie.