Centralny Port Komunikacyjny (CPK) podpisał list intencyjny z Polskim Holdingiem Hotelowym (PHH), który jest wstępem do współpracy obejmującej m.in. przygotowanie koncepcji infrastruktury hotelowej na obszarze wokół planowanego Portu Solidarność, podał CPK.
– Na mocy podpisanego porozumienia strony zobowiązują się podjąć wspólne działania dotyczące m.in. oceny rynku hotelowego (szczególnie działalności w obszarze lotnisk), wypracowania rekomendacji w zakresie bazy hotelowej na terenie tzw. Airport City (obszaru wokół Portu Solidarność), a także określenie wymagań lokalizacyjnych czy analiza rentowności – czytamy w komunikacie.
Ponadto PHH ma zostać włączony do prac koncepcyjnych nad zagospodarowaniem obszarów udostępnionych do wykorzystania po przeniesieniu cywilnego ruchu lotniczego Lotniska Chopina, dodano.
– CPK wykorzystuje potencjał spółek państwowych. PHH już obecnie jest jednym z największych właścicieli hoteli lotniskowych w Europie Środkowo-Wschodniej. Dzięki CPK przed spółką otwiera się nowe pole ekspansji. Dla CPK z kolei współpraca z doświadczonym partnerem trwale obecnym na polskim rynku to gwarancja najlepszej jakości usług dla pasażerów korzystających z Portu Solidarność – skomentował prezes CPK Mikołaj Wild, cytowany w komunikacie.
PHH nie jest pierwszą instytucją, z którą CPK nawiązał współpracę, podkreślono. Dotychczas spółka podpisała porozumienia z uczelniami (m.in. Politechniką Warszawską, Politechniką Gdańską czy Akademią Górniczo-Hutniczą), instytucjami badawczymi (Sieć Badawcza Łukasiewicz) czy spółkami państwowymi (m.in. PERN, Rail Baltica), przypomniano.
Polski Holding Hotelowy to spółka w 100 proc. z kapitałem państwowym. W grupie kapitałowej PHH znajduje się ponad 50 hoteli i innych obiektów.
Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który ma zintegrować transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W ramach tego projektu na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3 tys. hektarów zostanie wybudowany Port Lotniczy Solidarność, który w pierwszym etapie ma obsługiwać 45 mln pasażerów rocznie. CPK jest w 100 proc. własnością Skarbu Państwa.
Więcej o CPK piszemy tutaj:
- „Tak dla rozwoju, nie dla rabunku”. Mieszkańcy gmin, gdzie ma powstać CPK, grzmią
- CPK: Znamy dokładną lokalizację. Dwie drogi startowe, dworzec kolejowy pod lotniskiem
- Rekordowa umowa CPK. 7 miliardów złotych na projekt kolei
- CPK – dla Polaków czy przeciw Polakom? 5 głównych zarzutów ekspertów wobec projektu megalotniska
- Po kontroli NIK: 6 najważniejszych zarzutów wobec budowy CPK