Na wodach Zatoki Gdańskiej ma powstać Port Centralny, wyceniany na 6-8 mld zł., informuje Puls Biznesu.
Gdynia przymierza się do budowy w głębi morza Portu Zewnętrznego. Wartość pierwszego etapu tej inwestycji wyceniono na 4,27 mld zł, a przebudowa wejścia do portu pochłonie 2,4 mld zł. Od 0,8 do 1,0 mld zł natomiast ma kosztować budowa głębokowodnego terminala kontenerowego w Świnoujściu.
Jednak plany mogą pokrzyżować mieszkańcy, deweloperzy i samorządowcy.
W Gdyni natomiast newralgicznym punktem mogą okazać się tereny Mola Rybackiego, które MGMiŻŚ chce włączyć do portu.
Natomiast w Gdańsku zaś od miesięcy trwa dyskusja dotycząca przeznaczenia pod działalność przeładunkową terenów nadmorskich plaż i lasów na Stogach – nie godzą się na to mieszkańcy i radni.
>>>Czytaj też: Port Gdańsk może już niedługo wejść do pierwszej trójki największych portów na Bałtyku