Spółka Przewozy Regionalne otrzymała już osiem z dwunastu pozwoleń od Urzędu Transportu Kolejowego na dostęp do infrastruktury kolejowej potrzebnej do uruchomienia nowych połączeń, pisze Rynek Kolejowy.
Działanie w formie połączeń komercyjnych oznacza, że PR nie będą ubiegać się o zewnętrzne dofinansowanie na ich realizację. Zgodnie z planami firmy już od grudnia do dyspozycji podróżnych będą trasy z Krakowa do Zatoru, z Białegostoku do Lublina i linia Lublin-Terespol-Lublin. Nieco później do oferty mają wejść szlaki z Przemyśla do Lublina i z Katowic do Gdyni.
Najwcześniej, bo już od czerwca, uruchomione zostanie połączenie między Wrocławiem a Sandomierzem. Pociągi tej relacji będą zatrzymywać się w Ostrowcu Świętokrzyskim, Skarżysku-Kamiennej, Kielcach, Włoszczowie, Częstochowie Stradomiu, Opolu i Brzegu.
Zgoda na realizację tej trasy obejmuje piątki i niedziele od czerwca 2019 do końca 2023 roku. Nie wiadomo jeszcze pod jaką marką działać będą nowe połączenia.
Wcześniej Przewozy Regionalne zdecydowały jednak, że nie będzie to InterRegio. W toku jest jednak konkurs zorganizowany wśród pracowników spółki, który ma wyłonić nazwę nowej marki.