Sprzedażą internetową w 2022 roku zajmowało się blisko 23 proc. (22,9 proc.) przedsiębiorstw w Unii Europejskiej. To o 0,1 punkt procentowy więcej niż w roku poprzednim i o 6,5 punktu procentowego więcej niż w 2012 roku, podaje Eurostat.
W Unii Europejskiej mamy do czynienia ze zróżnicowanym odsetkiem przedsiębiorstw zajmujących się sprzedażą internetową, wynika z danych Eurostatu. Sprzedaż ta zależała w głównej mierze od wielkości przedsiębiorstwa. Jeśli chodzi o duże przedsiębiorstwa – prowadziło ją 45,9 proc. Analogicznie, w średniej wielkości przedsiębiorstwach było to 30,2 proc. oraz 20,8 proc. w małych.
Bądź na bieżąco z najważniejszymi informacjami subskrybując nasz codzienny newsletter 300Sekund! Obserwuj nas również w Wiadomościach Google.
Jeśli chodzi o poszczególne kraje UE, tutaj odsetek przedsiębiorstw był bardzo zróżnicowany. Najwyższy udział odnotowano na Litwie i było to 38,9 proc. Niewiele mniej, bo 38,1 proc. w Szwecji oraz 36,7 proc. w Danii. W przypadku Polski odsetek ten wynosi 18 proc. co ustanawia ją na dole w rankingu. Sprzedaż internetowa wśród przedsiębiorstw jest u nas poniżej średniej z państw UE.
Kraje z najniższym odsetkiem to kolejno Rumunia (12,9 proc.), Luksemburg (13,4 proc.) oraz Bułgaria (15,1 proc.)
Polecamy:
- Jedna piąta firm w UE miała problemy z systemami IT. Polska w ścisłej czołówce
- Hałas szkodzi podobnie jak zanieczyszczenie powietrza. W dużych miastach jest najgorzej
- Uchodźcy z Ukrainy w Polsce. Dwa lata od wybuchu wojny zapał do pomagania słabnie
- Polska straci suwerenność? Tłumaczymy na czym ma polegać reforma traktatów UE [EXPLAINER]