Bilety komunikacji miejskiej w większości miast w Polsce są dostępne w aplikacji IKO. Usługa jest realizowana przez moBilet i została udostępniona w najnowszej wersji aplikacji IKO (Android i iOS), poinformował PKO Bank Polski.
Żeby kupić bilet na autobus, tramwaj lub metro wystarczy wybrać: miasto, rodzaj i liczbę biletów oraz konto, z którego chcemy zapłacić.
W przypadku kontroli należy pokazać bilet w telefonie – nie wymaga to logowania do aplikacji. W trakcie zakupu biletu w aplikacji IKO, w zależności od wymagań danej miejscowości, może pojawić się dodatkowa prośba o podanie np. numeru linii autobusu, numeru bocznego pojazdu lub innej informacji wymaganej przez przewoźnika.
Aplikacja może też poprosić o potwierdzenie zakupu PIN-em do aplikacji.
Jeśli często kupujemy ten sam rodzaj biletu, można dodać go do Ulubionych – dzięki temu każdy kolejny zakup zajmie mniej czasu.
Obsługa biletu w aplikacji IKO ma unikalną funkcję – na 2 minuty przed końcem ważności biletu czasowego, jego posiadacz otrzymuje w telefonie powiadomienie o kończącym się okresie ważności biletu.
– Właśnie udostępniliśmy funkcję zakupu biletów w aplikacji IKO. Od momentu startu tej funkcji zanotowaliśmy już blisko 3 tys. transakcji zakupu biletów. Stawiamy na systematyczny rozwój funkcji IKO, które ułatwiają codzienne życie naszych klientów. Bardzo przydatna, szczególnie teraz – w okresie wakacji jest np. możliwość kupienia w aplikacji ubezpieczenia podróżnego i to tuż przed podróżą chociażby czekając na odprawę bagażu na lotnisku. W IKO można czasowo zablokować kartę, a także łatwo i szybko zeskanować i zapłacić fakturę. Wachlarz możliwości, jakie daje aplikacja, będzie się sukcesywnie powiększał, pracujemy nad możliwością opłacania parkingu – mówi Łukasz Kuc dyrektor Biuro Kanałów Cyfrowych w PKO Banku Polskim.
Bilety komunikacji miejskiej w większości miast w Polsce możecie kupować bezpośrednio w aplikacji #IKO! pic.twitter.com/c8qZiGTjgW
— PKO Bank Polski (@PKOBP) July 25, 2019