Alstom, francuski koncern zajmujący się infrastrukturą energetyczną i transportową, dostarczy 27 zespołów trakcyjnych napędzanych ogniwami wodorowymi do aglomeracji Frankfurtu nad Menem, donosi Rynek Kolejowy.

To największe w historii pojedyncze zamówienie na pojazdy kolejowe napędzane wodorem.

Po torach niemieckiego regionu pojadą pociągi Coradia iLint, które były już wcześniej testowane przez zamawiającego przewoźnika – firmę RMV.

Realizacja dostaw zespołów trakcyjnych zakończy się w 2022 roku – wtedy też zastąpią one spalinowe jednostki na czterech trasach w okolicach Frankfurtu.

Wartość zamówienia, obejmującego 25-letni serwis pociągów, to ok. 500 mln euro. Alstom przy dostawie i składowaniu surowca będzie współpracował ze spółką Infraserv GmbH & Co Höchst KG.

Pojazdy będą tankowane w miejscowości Höchst pod Frankfurtem, gdzie znajduje się już gotowa infrastruktura wodorowa.

Rząd RFN zobowiązał się do pokrycia 40 proc. kosztów paliwa zużywanego przez te pociągi. Dodatkowo obiecał wsparcie finansowe dla budowy stacji do tankowania wodoru i zachęcił do podobnych inwestycji inne niemieckie regiony.