Francuzi narzekają na monopol amerykańskich gigantów technologicznych, nakładają na nich podatki, a tymczasem francuska firma opanowała rynek okularów, pisze AXIOS.

EssilorLuxottica jest nie tylko warta 50 miliardów dolarów.

Nie tylko produkuje i dystrybuuje okulary wszystkich modnych marek, takich jak Ray Ban, Oakley, Prada, Chanel czy Versace.

Nie tylko produkuje okulary przepisywane na receptę, takie jak LensCrafters.

Nie tylko rozwija sieci sklepów specjalistycznych, takich jak Pearle Vision.

Poza tym wszystkim EssilorLuxottica dokonała ostatnio przejęcia swojego konkurenta z Holandii GrandVision, który ma sieć 7,2 tys. specjalistycznych sklepów optycznych.

I co na to urząd monopolowy? Urząd monopolowy na to nic.

Recepta na monopolowy sukces jest więc prosta. Wystarczy nie umieszczać swojego logo na produktach, nie opowiadać prasie o dokonywanej na naszych oczach rewolucji.

Ta informacja pojawiła się dziś rano w skrzynkach odbiorczych subskrybentów naszego codziennego newslettera 300SEKUND. Jeśli chcesz się na niego zapisać, kliknij tutaj.

Czytaj też:

>>> FT: Jeśli nic się nie zmieni, Polsce niedługo zabraknie miliona rąk do pracy

>>> IBS: Polska się zestarzeje, zanim zdąży się wzbogacić: do 2050 r. ubędą 4 mln pracowników [WYKRES DNIA]