Japoński koncern motoryzacyjny Toyota ogłosił premierę czwartej generacji swojego modelu Yaris. Pojazd będzie zasilany napędem hybrydowym.

Jego konstrukcja opiera się na nowej platformie GA-B, zaś źródłem napędu jest zastosowany po raz pierwszy układ hybrydowy czwartej generacji z 3-cylindrowym silnikiem.

Platforma GA-B pozwoliła na obniżenie wysokości samochodu o 40 mm. Dzięki temu Toyota mogła obniżyć położenie deski rozdzielczej, co ma przyczynić się do poprawy widoczności do przodu.

Toyota skróciła nadwozie nowego modelu o 5 mm, zarazem zwiększając rozstaw osi o 50 mm. Zdaniem producenta te zabiegi sprawią, że auto będzie zwinne i łatwe w manewrowaniu, zaś wnętrze zyska imponującą przestronność oraz większy komfort.

Poszerzenie auta o 50 mm ma też na celu zapewnienie większej przestronności na przednich fotelach i tylnej kanapie.

Nowego Yarisa napędza silnik 1.5 Dynamic Force – to 3-cylindrowa jednostka benzynowa ze zmiennymi fazami rozrządu, pracująca w cyklu Atkinsona, której sprawność sięga 40 proc., co – zdaniem firmy – pomogło w obniżeniu zużycia paliwa i emisji CO2 aż o 20 proc. w porównaniu z poprzednim modelem. Moc układu miała jednocześnie wzrosnąć o 15 proc.

W skład napędu hybrydowego wchodzą nowe, litowo-jonowe baterie trakcyjne o wyższej mocy, o 27 proc. lżejsze od dotychczas stosowanych akumulatorów niklowo-wodorkowych.

Na wybranych rynkach nowy Yaris będzie dostępny także z 3-cylindrowymi silnikami benzynowymi o pojemności 1,5 i 1,0 l.

Zgodnie z danymi za okres od stycznia do maja 2019 roku Toyota Yaris jest czwartym najchętniej kupowanym modelem samochodu osobowego w Polsce – w tym czasie sprzedano 6248 sztuk tego pojazdu.

Nowy Yaris będzie produkowany w Europie, w fabryce Toyota Motor Manufacturing France.

>> Toyota Mirai – firma oficjalnie prezentuje koncepcję nowej generacji wodorowego auta

>> Polska staje się hubem produkcyjnym baterii do pojazdów elektrycznych w Europie. Chiny zaczynają to dostrzegać