InPost podał, że wraz z Makro Polska rozpoczyna testy dostaw produktów spożywczych oraz przemysłowych w oparciu o nową aplikację InPost Fresh. Testy odbędą się w Warszawie i potrwają kilka miesięcy.
InPost Fresh prawie jak Glovo
InPost Mobile, polska aplikacja służąca do obsługi paczkomatów, ma blisko 7 mln aktywnych użytkowników. Doświadczenie w tworzeniu i zarządzaniu tą aplikacją firma wykorzystała przy opracowaniu i budowaniu InPost Fresh.
Nowa aplikacja ma służyć do zamawiania produktów spożywczych. Testy startują w Warszawie i będą trwały kilka miesięcy. Później firma będzie rozszerzać zasięg, by stać się największym ogólnopolskim żywnościowym marketplace.
„Początkowo dostawy z InPost Fresh będą testowane na terenie Warszawy, w trzech modelach: Express z dowozem nawet w 60 min., dostawą w dniu zamówienia oraz z dostawą zaplanowaną na kolejne dni. W przypadku dwóch ostatnich modeli dostaw, klienci będą mogli precyzyjnie określić godzinę, o której chcą odebrać zamówienie. Zakupy będą przewożone transportem InPost w kontrolowanej temperaturze zgodnie z rekomendacjami producenta. Dzięki temu klienci mogą mieć pewność, że produkty zachowają swoją jakość i świeżość” – czytamy w komunikacie.
W aplikacji, oprócz zrobienia zakupów, klienci mogą śledzić poszczególne etapy realizacji zamówienia. Podano także, że dostawa zakupów w ramach InPost Fresh realizowana jest bezpośrednio pod drzwi klienta.
Makro sprzeda, InPost dostarczy
„To prawdziwa rewolucja. Nasz partner skorzysta z wiedzy i doświadczenia, jakie posiadamy w zakresie rozwiązań mobilnych, a przy tym nie będzie musiał inwestować we własną logistykę ostatniej mili” – powiedział cytowany w komunikacie prezes InPostu Rafał Brzoska.
Dodał, że nowa platforma oznacza w przyszłości możliwość zaistnienia online dla wielu firm działających dotychczas tylko stacjonarnie.
„Partnerstwo Makro i InPost, które opiera się na silnych kompetencjach naszej firmy w obszarze najwyższej jakości produktów spożywczych, zaś InPostu w dostawie do klienta końcowego – dają podstawę, aby planować szybką i szeroką ekspansję. Klientom oferujemy wysoką jakość dostaw ponad 10 tysięcy produktów. Szczególnie stawiamy na kategorie, w których przez lata zbudowaliśmy silną pozycję w tak wymagającej grupie klientów, jak HoReCa (łączne określenie sektora hotelarskiego i gastronomicznego, przyp. red.)” – powiedział prezes Makro Polska Dominik Branny.
Szeroki wybór świeżych produktów
Przez aplikację można zamówić ponad 10 tysięcy produktów z dostawą w ten sam i kolejny dzień. Wśród nich znajdziemy świeże ryby, mięsa, owoce i warzywa. Klienci będą mogli płacić w aplikacji BLIK-iem, szybkim przelewem i kartą lub przy odbiorze od kuriera z użyciem terminala płatniczego.
InPost to platforma dostaw dla e-commerce. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce, InPost posiada sieć Paczkomatów w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech. Świadczy także usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce w Polsce. W 2020 roku InPost obsłużył 249 mln przesyłek za pośrednictwem Paczkomatów, współpracując z ponad 26 tys. e-sprzedawców. W styczniu 2021 r. InPost zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam.
InPost uruchomi kolejne Lodówkomaty – tym razem we Wrocławiu