InPost spodziewa się dalszego wzrostu wolumenów w tempie wyższym od rynku w IV kwartale 2024 r., wynika ze słów założyciela i prezesa Rafała Brzoski.
– 170 mln [paczek w Polsce w III kwartale] to wzrost o 21 proc. rok do roku. Gdy popatrzymy na wzrost rynku […], to jest znaczące pobicie rynku. Szacujemy, że rynek wzrósł między 9 proc. a 11 proc. To pokazuje, że my nadal w Polsce rośniemy, niezależnie od tego, ile jeszcze firm ogłosi, że rozstawia swoje maszyny – powiedział Brzoska podczas konferencji prasowej.
– Jak patrzymy na IV kwartał – to jest wzrost wolumenu w Polsce o ‚naście’ procent. Październik był bardzo mocny, listopad zaczął się dniami wolnymi, więc ma to wpływ na dynamikę i zobaczymy, jak to będzie wyglądało. Prawie 20 proc. [wzrostu rok do roku] szacujemy na rynkach międzynarodowych, co ponownie pokazuje, że będziemy rosnąć powyżej rynku – dodał.
Wysoki punkt odniesienia
Zastępca dyrektora finansowego Inga Jędrzejewska wskazała, że trzeba pamiętać, iż spółka ma do czynienia z bardzo wysoką bazą z IV kwartału.
– Proszę pamiętać, że mieliśmy rekordowy peak w Polsce w ubiegłym roku, w związku z tym też założenie, że będzie to ok. kilkunastu procent [wzrostu w IV kwartale] w Polsce rok do roku – powiedziała.
W komentarzu do wyników za III kwartał InPost podał, że w IV kwartale jak dotąd obserwuje na polskim rynku wzrost wolumenów o kilkanaście procent, w porównaniu do tego samego okresu w zeszłym roku oraz o około 20 proc. poza Polską. Na poziomie Grupy odnotowuje wzrost wolumenu o wysokie kilkanaście procent rok do roku.
Ile paczkomatów ma InPost?
Spółka podała, że po III kwartale bieżącego roku odnotowała znaczący wzrost wolumenów, sprzedaży i rentowności, a także kontynuuje ekspansję sieci maszyn paczkomat, która na koniec kwartału osiągnęła poziom 43 812 urządzeń, po wzroście o 33 proc. rok do roku. W III kwartale Grupa obsłużyła 262 mln przesyłek, czyli o 25 proc. więcej rok do roku, natomiast przychody zanotowały wzrost o 23 proc. rok do roku, osiągając 2,54 mld zł.
InPost to platforma dostaw dla e-commerce. InPost, założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce, posiada paczkomaty w Polsce, Wielkiej Brytanii i we Włoszech. Firma oferuje również usługi kurierskie i obsługę magazynową dla sklepów internetowych w Polsce. W lipcu 2021 r. InPost sfinalizował przejęcie francuskiej spółki Mondial Relay. W styczniu 2021 r. zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam.
Polecamy też:
- InPost podbija Włochy. Przyczółkiem są stacje ESSO
- Polski rynek e-commerce mógłby rosnąć szybciej. Firmy powinny wyjść za granicę [WIDEO]
- Coraz mniej Polaków w galeriach handlowych. Konkurencją branża e-commerce
- Tak się zmienił e-commerce w 2023 roku. Na topie: ekologia, bezpieczeństwo danych, personalizacja zakupów