Do końca tego roku grupa holdingowa Opontia zamierza przejąć 5 firm działających w polskiej branży e-commerce. Kolejne 15 spółek firma zamierza przejąć w 2022 roku.
O planach grupy poinformował główny menedżer Opontii w Polsce, Kacper Rozenbaum. Wcześniej kierował on działem sprzedaży zagranicznej w polskim liderze e-commerce, Allegro.
Rozwój e-commerce w Polsce
Dotychczas grupa Opontia działała na rynkach w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Arabii Saudyjskiej i Turcji. Zdecydowała się otworzyć następne biuro i zespół w Polsce z uwagi na bardzo dynamicznie rozwijający się w naszym kraju rynek handlu elektronicznego – podała firma.
Jak wskazuje Kacper Rozenbaum, firma konsultingowa PwC szacuje, że w Polsce działa obecnie ok. 150 tys. e-sprzedawców.
Do końca przyszłego roku Opontia w Polsce chce zatrudniać łącznie 20 pracowników. Na przejęcia grupa planuje przeznaczyć ponad 100 mln złotych.
W Polsce grupa będzie szukać firm „posiadających własną, silną markę” – podała Opontia. Warunkiem ma być także przynajmniej 50 tys. zł miesięcznego przychodu i rentowność spółek.
Z obszaru jej zainteresowania wyłączone będą takie części rynku, jak moda i obuwie, sprzęt elektroniczny i e-zakupy spożywcze.
Nowy model współpracy
„Model współpracy, który chcemy zaproponować właścicielom polskich marek, jest nowy w Polsce i w tej części Europy, ale na Zachodzie firmy konsolidujące i skalujące podmioty e-commerce od 2 lat notują już niewyobrażalne wzrosty” – powiedział Kacper Rozenbaum.
„Chcemy (…) stworzyć w ramach naszego holdingu grupę marek na kształt P&G czy Unilevera, każdej marce oferując zestaw sprawdzonych narzędzi pozwalających zdynamizować rozwój” – dodał.
Grupa zamierza przejmować przynajmniej jedną działającą w Polsce spółkę e-commerce miesięcznie.
Opontia obecnie koncentruje działania na Polsce, krajach Europy Środkowo-Wschodniej, Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej.