Przy cenie akcji ustalonej na 40 zł inwestycja w Pepco wydaje się dobrym pomysłem w długim terminie – taką opinię mają analitycy East Value Research.
Specjaliści wskazują przy tym na obiecujący potencjał do poprawy wyników firmy w kolejnych latach i ambitne cele ekspansji na nowe rynki.
Na środę 26 maja zaplanowano debiut Pepco na warszawskiej giełdzie. Inwestorzy wycenili spółkę na 23 mld zł, co daje cenę akcji w debiucie w wysokości 40 zł.
Debiut Pepco cieszy się dużym zainteresowaniem – redukcja zapisów dla inwestorów indywidualnych wyniosła 88 proc. Oznacza to, że przy zapisie na 100 akcji na rachunku inwestora znajdzie się ich 12.
Opinia analityków pozytywna
Analitycy East Value Reaserch uważają, że w dłuższym horyzoncie czasowym Pepco ma podstawy do wzrostu wartości akcji.
„Uważamy, że przy cenie 40 zł za akcję Pepco jest atrakcyjną inwestycją w dłuższym terminie. Spodziewamy się, że w bieżącym roku łączna sprzedaż wzrośnie o 7 proc. w ujęciu rocznym do 3,8 mld euro. Dodatkowo, jeszcze w tym roku Pepco planuje otworzyć 450 nowych sklepów, a przewidywane nakłady inwestycyjne sięgają około 250 mln euro” – wyliczają analitycy berlińskiego East Value Research, firmy specjalizującej się w analizach krajów Europy wschodzącej.
Polski Ład pomoże Pepco
Zdaniem analityków Pepco będzie nadal dobrze się rozwijać i to nie tylko z powodu ekspansji geograficznej.
„Podoba nam się skupianie się na grupie konsumentów o dochodach poniżej średniej, którzy np. w Polsce będą mieć większą siłę nabywczą od 2022 roku dzięki obniżkom podatków i dopłatom dla rodzin, które przewiduje opublikowany niedawno Polski Ład„ – piszą w analizie poświęconej Pepco.
Dodają, że planowane otwarcie nowych sklepów głównie w regionie Europy Środkowo-Wschodniej jest pozytywne, ponieważ konsumpcja w tych krajach będzie prawdopodobnie nadal rosła w wyższym tempie niż w Europie Zachodniej.
Obecnie Wielka Brytania odpowiada za niespełna 43 proc. całkowitej sprzedaży Pepco, ale to Polska staje się wiodącym rynkiem zagranicznym dla brytyjskiego giganta z udziałem w ogólnej sprzedaży na poziomie 25 proc.
Pepco w Polsce pojawiło się w 2009 roku, oferuje różnorodne produkty w przystępnej cenie, np. odzież, karmę dla zwierząt domowych, zabawki, kosmetyki i artykuły gospodarstwa domowego.
Gdzie działa Pepco?
Oprócz Polski Pepco działa również w 12 innych krajach, w tym w Rumunii, na Węgrzech, w Czechach, Słowacji, Chorwacji, Litwie, Słowenii, Łotwie, Estonii, Bułgarii, Włoszech i Serbii – w sumie jest to ponad 2100 sklepów. W 2021 roku sieć planuje otworzyć nowe sklepy m.in. w Hiszpanii.
Duże zainteresowanie inwestorów instytucjonalnych oraz indywidualnych, potencjał do poprawy wyników finansowych i obiecujące plany ekspansji na nowe rynki – to główne czynniki, które według analityków mogą uplasować Pepco w gronie spółek wzrostowych na warszawskiej giełdzie.
Pepco przy wycenie na poziomie 23 mld zł stanie się w momencie debiutu 11 największą spółką na GPW, ale analitycy zwracają uwagę, że Pepco nie znajdzie się od razu w indeksie WIG20, a przy najbliższej, czerwcowej rewizji indeksów spółka zostanie zakwalifikowana do indeksu średnich spółek mWIG40.