Z powodu ograniczeń handlowych związanych z COVID-19 znacząco wzrosła sprzedaż ratalna przez internet. O ile w marcu największym powodzeniem w kanale online cieszyły się laptopy, o tyle na przełomie kwietnia i maja wzrosła natomiast sprzedaż sprzętu kuchennego i rowerów – wynika z informacji Santander Consumer Bank.
Obostrzenia w handlu stacjonarnym sprawiły, że w czasie epidemii koronawirusa Polacy częściej robili zakupy na raty przez internet.
Jaj podaje Sandander Consumer Bank, sprzedaż ratalna w kanale online na przełomie kwietnia i maja wzrosła szczególnie w przypadku rowerów – aż o 261 proc. względem analogicznego okresu poprzedniego roku.
Podczas epidemii Polacy chętnie korzystali z kredytu ratalnego finansując również zakup sprzętu kuchennego.
Na przełomie kwietnia i maja w kanale online sprzedano aż o 394 proc. więcej tego typu produktów niż w ubiegłym roku. Zainteresowaniem cieszyły się szczególnie piekarniki (wzrost o 265 proc.), lodówki (+288 proc.) i ekspresy do kawy (+233 proc.).
Obserwowany wzrost sprzedaży ratalnej online na przełomie kwietnia i maja ma związek ze zmianą przyzwyczajeń podczas pandemii.
„Po wprowadzeniu zakazu korzystania z rowerów miejskich i zamknięciu siłowni, Polacy zaczęli kupować własny sprzęt, żeby bezpiecznie poruszać się po mieście, dojechać do pracy, ale także utrzymać formę. Podobnie w przypadku sprzętu kuchennego: przeniesienie się wielu firm na pracę zdalną i zmiana modelu pracy restauracji sprawiła, że zaczęliśmy częściej przygotowywać posiłki samodzielnie” – mówi Agnieszka Kociemska, zastępca dyrektora Pionu Kredytów Konsumenckich Santander Consumer Banku.
Czytaj także: