Aż 8 na 10 Polaków (79,2 proc.), wsiadając do taksówki, chce znać przybliżoną cenę przejazdu przed jego rozpoczęciem — wynika z badania przeprowadzonego przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS na zlecenie Pracodawców RP.
„Kilkuletnia obecność aplikacji mobilnych na rynku przewozu osób przyzwyczaiła Polaków do ważnego światowego standardu: możliwości poznania ceny za przejazd przed jego rozpoczęciem.”
„W wielu krajach w Europie, a najbliżej nas chociażby w Czechach czy na Słowacji, aplikacja może pełnić funkcję taksometru i takie rozwiązanie prawne powinno wreszcie pojawić się w Polsce” — mówi Arkadiusz Pączka, zastępca dyrektora generalnego i dyrektor Centrum Monitoringu Legislacji Pracodawców RP.
Niecała połowa ankietowanych (43,8 proc.) nie chce, aby popularne aplikacje do zamawiania przejazdów zniknęły z rynku. Natomiast 16,5 proc. ankietowanych opowiada się za ich zniknięciem. 39,7 proc. nie ma w tej sprawie wyrobionego zdania.
Osoby korzystające z taksówek i przewozu osób częściej są zdania, że usługi przewozowe takie jak Uber nie powinny zostać zakazane.
Mimo tego, że Polacy wydają się być zadowoleni z obecności aplikacji taksówkowych na rynku, wciąż wolą płacić za przejazdy gotówką.
31,1 proc. badanych deklaruje, że bezpieczniejszą i wygodniejszą opcją płatności za przejazd jest płatność bezgotówkowa, ale aż 49,7 proc. wskazuje na płatności gotówkowe.