Grupa Orlen planuje w tym roku podwojenie liczby stacji paliw na Słowacji. Koncern zakończył ubiegły rok z dziesięcioma stacjami paliw na tym rynku, a obecnie ma ich 11.
Grupa Orlen będzie rozwijać na Słowacji także format gastronomiczny, otwierając w najbliższych miesiącach siedem kolejnych punktów Stop Cafe.
„W Polsce i Czechach inwestujemy przede wszystkim w modernizację sieci, podnoszenie standardu i rozszerzanie oferty. Na Słowacji z kolei koncentrujemy się na szybkim rozwoju sieci. Wyniki sprzedaży za ubiegły rok pokazują, że sieć Grupy Orlen została dobrze przyjęta na rynku słowackim i ma tam duży potencjał wzrostu” – mówi Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN Orlen.
Grupa Orlen pojawiła się na słowackim rynku detalicznym w kwietniu 2019 roku. Obecnie posiada tam 11 stacji działających pod wspólną marką Benzina i Grupa Orlen.
W ubiegłym roku sieć odnotowała ponad 260 tysięcy transakcji, z czego ponad połowa zawierała również sprzedaż pozapaliwową.
Podobnie jak w Czechach, na słowackich stacjach dostępne są polskie produkty, m.in. napoje, artykuły spożywcze, oleje i płyny eksploatacyjne.
Grupa Orlen dysponuje największą w Europie Środkowo-Wschodniej siecią ponad 2800 stacji paliw, zlokalizowanych w Polsce, Czechach, Niemczech, Słowacji i na Litwie. Koncern rozszerza ofertę pozapaliwową.
Na koniec pierwszego kwartału 2020 roku w ramach sieci funkcjonowało ponad 2100 punktów gastronomicznych Stop Cafe oraz Star Connect, w tym blisko 460 sklepów convenience pod marką O!SHOP.
Czytaj także
Orlen kończy pierwszy kwartał ze stratą. Powodem m. in. odpisy w wysokości 2,5 mld zł