Dwadzieścia dwie firmy zgłosiły się do postępowania na Inżyniera kontraktu przy budowie Centralnego Portu Komunikacyjnego. Budżet ustalony przez spółkę inwestorską to 2,5 mld zł.
Inżynier kontraktu, który zostanie wyłoniony przez spółkę Centralny Port Komunikacyjny, będzie nadzorował poszczególne etapy inwestycji – od projektowania, przez realizację, aż po gwarancję rękojmi.
– Chodzi nam o gwarancję realizację inwestycji kolejowych na najwyższym poziomie, a to powinno przełożyć się potem na trwałość budowanych przez CPK linii kolejowych – komentuje dla 300Gospodarki Konrad Majszyk, rzecznik prasowy spółki.
Do postępowania wpłynęły 22 wnioski – od 4 konsorcjów i 18 firm z całego świata.
Są wśród nich mi.in.: Sweco Polska, konsorcjum ZBM i ZDI, konsorcjum Koltech Inwestor i Koltech Infra, Systra, Ayesa Polska, INKO Consulting, Ekocentrum, konsorcjum BBF i IDOM, konsorcjum Transprojektu Gdańskiego i B-ACT, Egis Poland, TPF, Voessing Polska oraz grupa Dohwa Engineering i Koreańskie Koleje Państwowe.
Spółka następnie wyłoni do 20 wykonawców, którzy będą świadczyć usługi w formule umowy ramowej. Każda z tych firm i konsorcjów będzie mogła ubiegać się o poszczególne zadania cząstkowe.
Umowa ramowa zostanie podpisana na osiem lat. Budżet inwestora jest wyceniany na 2,5 mld zł.
Wcześniej spółka ogłosiła kolejny duży przetarg – w styczniu na wykonawcę prac przygotowawczych na terenie Portu Solidarność, do którego zgłosiło się 19 oferentów, w sumie 26 firm niezależnych i konsorcjów.
Przetarg CPK na prace przygotowawcze. 26 firm złożyło oferty, na razie bez cen