Amazon ogłosił, że stworzy ponad 9 tys. sezonowych miejsc pracy na okres przedświąteczny. Dodatkowi pracownicy wesprą 16 tys. stałych pracowników w Polsce przy realizacji świątecznych zamówień klientów.
Amazon w swoim komunikacje do mediów dotyczącym stworzenia sezonowych miejsc pracy w tym roku bardzo mocno podkreśla wysokość stawek, które będzie oferować pracownikom, jak i dodatkowych korzyści i benefitów wynikających z pracy w firmie.
To prawdopodobnie efekt szerokiej krytyki opinii publicznej, w tym mediów i związków zawodowych, dotyczącej niskich stawek oraz ciężkich warunków zatrudnienia, z którą spotkała się firma nie tylko w Polsce, ale też na całym świecie.
M. in. w odpowiedzi na tę krytykę polski oddział Amazona w lipcu poinformował, że podnosi stawki godzinowe we wszystkich centrach w Polsce: w Poznaniu, Sosnowcu, Kołbaskowie i dwóch we Wrocławiu.
I ta właśnie nowa stawka, która obejmuje stałych pracowników, obejmie także 9 tys. planowanych pracowników sezonowych.
Jak poinformował gigant e-commerce, stali i sezonowi pracownicy Amazon mogą liczyć na stawkę godzinową w wysokości od 20 zł brutto za godzinę.
Pracownicy mogą otrzymać także przyznawany w okresie sezonu świątecznego bonus frekwencyjny w wysokości do 1500 zł brutto i ewentualną premię za produktywność zespołu.
Firma podkreśla również, że oferuje także dodatkowe benefity, takie jak darmowy transport czy ciepłe posiłki za 1 zł.
„Ponieważ wciąż zwiększamy naszą obecność w regionie, w 2020 roku wiele sezonowych miejsc pracy zostanie przekształconych w stałe” – powiedziała Marta Dworowska, dyrektor HR Amazon w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
„Dla Amazona ważne jest, aby tworzyć szeroką i elastyczną ofertę zatrudnienia, cenioną zarówno wśród osób, które poszukują pracy na pełen etat, jak i tych, które wolą pracować w niepełnym wymiarze godzin” – dodała.
Firma poinformowała, że wciąż poszukuje także pracowników na stanowiska managerskie, którzy dołączą do działów HR, finansów, IT i logistyki w siedmiu centrach logistyki oraz Centrum Rozwoju Technologii Amazon w Gdańsku.
W czerwcu tego roku Amazon po raz pierwszy w historii został najcenniejszą marką świata, pokonując zeszłorocznego lidera, czyli Google’a – wynika z rankingu BrandZ Top 100 za rok 2019 stworzonego przez holding reklamowy WPP i firmę badawczą Kantar.
>>> Czytaj też: Think-tank wyliczył, ile w podatkach zapłaci Amazon – firma, która w zeszłym roku zarobiła 11 mld dolarów