CD Projekt planuje wprowadzenie gier „Cyberpunk 2077” i „Wiedźmin 3: Dziki Gon” na konsole next-gen pod koniec roku. W I półroczu 2021 CD Projekt skupił się na usprawnieniu gry „Cyberpunk 2077”.
W tym roku „Cyberpunk 2077” otrzymał siedem aktualizacji i w czerwcu powróciła do PlayStation Store.
Jakie są zyski CD Projekt w 2021 roku?
CD Projekt ma 105,05 milionów złotych zysku netto, 122,61 milionów złotych zysku EBIT w pierwszym półroczu.
CD Projekt odnotował 105,05 milionów złotych skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w pierwszej połowie 2021 roku, wobec 146,76 milionów złotych zysku rok wcześniej.
Segment CD Projekt Red wypracował 109,6 milionów złotych zysku- spadek o 22,4 procent. Natomiast, segment Gog.com osiągnął stratę w wysokości 4 459 tysięcy złotych.
„Grupa CD Projekt wygenerowała w pierwszym półroczu 2021 roku skonsolidowany zysk brutto na sprzedaży w wysokości 308 446 tysięcy zł, co jest wynikiem o 20,2 procent wyższym niż w analogicznym okresie 2020 roku. Największy wpływ na uzyskany poziom zysku brutto na sprzedaży miały zyski z cechującej się dużą rentownością dystrybucji gier ‚Cyberpunk 2077’ oraz ‚Wiedźmin 3: Dziki Gon’ wraz z dodatkami” – podaje raport spółki.
Zysk operacyjny wyniósł 122,61 miliony złotych wobec 156,08 milionów złotych zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 470,62 mln złotych w I połowie roku wobec 364 milionów złotych rok wcześniej.
Wyniki CD Projektu pozytywnie zaskoczyły inwestorów i analityków. Akcje spółki na giełdzie w Warszawie drożeją 2 września około południa o około 10 proc.
Czytaj także: CD Projekt pracuje nad dużym, płatnym rozszerzeniem dla ‚Cyberpunk 2077’
Wysokie przychody ze sprzedaży gier
„Największy udział w przychodach, bo 78 procent Grupy CD Projekt w minionym półroczu miały przychody ze sprzedaży produktów o łącznej wartości 366 986 tysięcy złotych (wzrost o 54,4 procent względem okresu porównawczego). Za zdecydowaną większość sprzedaży w omawianej kategorii odpowiadał segment CD Projekt Red, wypracowując 359 938 tys. zł przychodów w ramach:
- przychodów licencyjnych z dystrybucji gry ‚Cyberpunk 2077’
- przychodów licencyjnych z kontynuowanej sprzedaży gry ‚Wiedźmin 3: Dziki Gon’ wraz z dodatkami ‚Serca z Kamienia’ oraz ‚Krew i Wino’, w tym wersji na platformę Nintendo Switch
- zmniejszenia salda niewykorzystanych rezerw na korekty premierowych raportów licencyjnych gry ‚Cyberpunk 2077’ o 39 521 tys. zł
- przychodów wygenerowanych w ramach projektu Gwint: Wiedźmińska Gra Karciana’
- przychodów licencyjnych z dystrybucji na platformach cyfrowych gry ‚Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści’ (wydanej w czerwcu 2021 roku na urządzeniach z systemem Android)
- przychodów licencyjnych związanych z grami ‚Wiedźmin 2’ i ‚Wiedźmin’ oraz przychodów licencyjnych z franczyz studia CD Projekt Red” – czytamy dalej w raporcie.
„Serwisowanie ‚Cyberpunka’ w czasie transformacji studia i w trybie pracy zdalnej, który w znacznej mierze wciąż u nas obowiązuje, jest trudniejsze, ale dajemy z siebie wszystko” – mówi prezes Adam Kiciński.
Rentowność spółki CD Projekt
Jak podkreślił wiceprezes ds. finansowych Piotr Nielubowicz, nadal znaczna część zespołu deweloperskiego zaangażowana jest w prace nad aktualizacjami do „Cyberpunka”, a wydatki na nie zaliczane są bezpośrednio w koszty bieżącego okresu i wpływają na niższą niż zwykle rentowność netto.
W I półroczu 2021 roku wskaźnik rentowności netto grupy wyniósł 22 procent wobec 40 procent rok wcześniej, a segmentu CD Projekt Red – odpowiednio: 29,5 procent wobec 54 procent.
Tauron Polska Energia odnotował ponad 5,4 mld przychodów w II kw. 2021