W 2024 roku sprzedaż gier wideo wzrosła o 10,6 proc. w porównaniu do roku poprzedniego, osiągając 9,4 mln sztuk. Największe tytuły miały istotny udział w rynku. Dziesięć najlepiej sprzedających się gier znalazło 1,95 mln nabywców, informuje Stowarzyszenie Producentów i Dystrybutorów Gier Wideo.
Dane Game Sales Data (GSD), czyli systemu monitorowania sprzedaży gier wideo, pokazują, że w 2024 roku konsumenci kupili więcej sztuk gier niż w roku wcześniejszym. Sprzedano 9,4 mln sztuk gier na komputery PC i konsole, czyli o 900 tys. (10,6 proc.) więcej niż przed rokiem. Gracze kupili 3 554 poszczególnych tytułów.
– Największe produkcje wciąż stanowią istotną część sprzedaży. Dziesięć najlepiej sprzedających się gier w 2024 roku znalazło łącznie 1,95 mln nabywców, co oznacza, że niemal co piąta sprzedana gra pochodziła właśnie z tej listy. W czołówce znalazły się tytuły takie jak EA SPORTS FC 25, The Crew 2, Grand Theft Auto V, Hogwarts Legacy oraz EA SPORTS FC 24 – informuje Stowarzyszenie Producentów i Dystrybutorów Gier Wideo.
Jak podaje organizacja, gry na komputery PC stanowiły 28,5 proc. wszystkich sprzedanych tytułów. Produkcje na konsole starszej generacji odpowiadały za 39 proc. sprzedaży, natomiast gry na urządzenia nowej generacji – za 18 proc. Z kolei tytuły przeznaczone na konsole przenośne stanowiły 14,5 proc. wszystkich zakupionych egzemplarzy.
– Pod względem gatunkowym najchętniej wybierane były gry akcji, które odpowiadały za 30 proc. sprzedanych gier. Dużą popularność odnotowały także strzelanki (16 proc.), wyścigi (12 proc.), gry fabularne (11 proc.), a także przygodowe i sportowe, które zdobyły po 10 proc. udziału w sprzedaży – wylicza Stowrzyszenie.
Rynek gier wideo w Polsce pozostaje jednym z kluczowych sektorów branży rozrywkowej. Według raportu PwC „Perspektywy rozwoju branży rozrywki i mediów w Polsce 2024-2028”, w 2024 roku jego przychody wyniosły 4,3 mld zł.
– Prognozy wskazują, że w kolejnych latach branża będzie się nadal rozwijać. Do 2028 roku wartość rynku ma wzrosnąć do 5,5 mld zł. Przewidywana średnia roczna stopa wzrostu (CAGR) gier wideo i esportu w latach 2023-2028 wynosi 8 proc. globalnie i 6,8 proc. w Polsce – podsumowuje Stowarzyszenie Producentów i Dystrybutorów Gier Wideo.
Polecamy też:
- Wskaźnik rejestracji urodzeń rośnie. Mimo to 150 mln dzieci na całym świecie jest „niewidzialnych”
- Niewielu rodziców szczepi dzieci przeciwko HPV. Eksperci tłumaczą z czego to wynika
- Coraz więcej aktów przemocy wobec dzieci w Niemczech. Najczęściej sprawcami byli rodzice
- Polacy chętnie oszczędzają na przyszłość dzieci. Najczęściej odkładają pieniądze w banku