W 2018 roku po raz pierwszy w historii PKP Intercity sprzedało więcej biletów przez internet, niż w kasach na dworcach, pisze Rynek Kolejowy.
Z danych spółki wynika, że zaledwie 46 proc. pasażerów zdecydowała się w 2018 roku na zakup biletów przy kasie. Rok wcześniej była to połowa podróżnych, a w 2016 roku – 54 proc.
„Obserwujemy coraz większe zainteresowanie zakupem biletów za pośrednictwem strony intercity.pl oraz za pomocą aplikacji mobilnej. W 2018 roku udział sprzedaży biletów zakupionych zdalnie wyniósł 43 proc., w porównaniu z 41 proc. w 2017 r.,” powiedziała Rynkowi Kolejowemu Agnieszka Serbeńska, rzeczniczka PKP Intercity.
Dziś podróżni oprócz kas biletowych, strony internetowej przewoźnika i aplikacji mobilnych (IC Mobile Navigator, BILKOM, SkyCash) mogą korzystać z biletomatów lub kupić bilet u konduktora na większości tras.