Przedstawiciele południowokoreańskich ministerstw i agencji rządowych zebrali się w poniedziałek na pilnym spotkaniu, aby omówić kwestie bezpieczeństwa pojazdów elektrycznych. Powodem zwołania narady był niedawny pożar samochodu elektrycznego w podziemnym garażu, który wyrządził znaczne szkody w budynku mieszkalnym.
Jak podaje agencja Reuters, w spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele ministerstwa środowiska, transportu, przemysłu oraz krajowej agencji przeciwpożarowej. Przewodniczył mu wiceminister środowiska. Celem narady było przedyskutowanie możliwych rozwiązań mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa użytkowania pojazdów elektrycznych oraz rozważenie propozycji wprowadzenia obowiązku ujawniania przez producentów samochodów marek baterii stosowanych w ich pojazdach.
Bezpośrednim powodem zwołania spotkania był pożar, który wybuchł 1 sierpnia w podziemnym garażu budynku mieszkalnego. Ogień prawdopodobnie pojawił się samoistnie w zaparkowanym tam elektrycznym Mercedesie i rozprzestrzenił się na inne pojazdy. Gaszenie pożaru trwało osiem godzin, a w jego wyniku zniszczeniu lub zostało uszkodzonych około 140 samochodów. Część mieszkańców budynku musiała zostać ewakuowana do tymczasowych schronisk.
Według danych opublikowanych w lutym przez Seulskie Biuro Straży Pożarnej i Zarządzania Kryzysowego, w latach 2013-2022 w podziemnych parkingach w Korei Południowej doszło do 1399 pożarów. 43,7% z nich było spowodowanych przez pojazdy, a 53% pożarów samochodów w garażach podziemnych miało źródło elektryczne.
Pożar elektryka trudniejszy do ugaszenia
Eksperci zwracają uwagę, że pożary pojazdów elektrycznych mają inny przebieg niż pożary samochodów z silnikami spalinowymi. Często trwają dłużej i są trudniejsze do ugaszenia, ze względu na tendencję do ponownego zapalania się.
Według doniesień medialnych, we wtorek przedstawiciele ministerstwa transportu mają spotkać się z producentami samochodów, w tym Hyundai Motor Group, Mercedes-Benz Korea i Volkswagen Group Korea, aby omówić propozycję ujawniania marek baterii stosowanych w pojazdach elektrycznych.
W reakcji na te wydarzenia, Hyundai Motor Co już w sobotę opublikował na swojej stronie internetowej informacje o producentach baterii używanych w 13 modelach pojazdów elektrycznych, w tym trzech modelach marki Genesis. Według tych danych, Hyundai i Genesis korzystają z baterii produkowanych przez południowokoreańskie firmy LG Energy Solution i SK On, a także chińską firmę CATL.
oprac. mach
Polecamy także:
- Pożary są rzadsze, ale bardziej intensywne. Tak płoną samochody elektryczne
- Samochody elektryczne na specjalnych prawach. Nowy pomysł na zwiększenie ich sprzedaży
- Chińscy producenci samochodów elektrycznych omijają unijne cło. Znaleźli prosty sposób
- Nie ma dopłat, nie ma chętnych. Niemcy już nie są zainteresowani samochodami elektrycznymi