Sprzedaż produktów używanych znacząco wzrasta przed świętami. Polacy poszukują prezentów z drugiej ręki, choć niekoniecznie chodzi o oszczędności.
Okazuje się, że na przedświąteczne zakupy wybieramy nie tylko sklepy, ale i platformy z rzeczami używanymi, pisze Rzeczpospolita. Zainteresowanie tymi drugimi bije w tym roku rekordy. Z badania Stem Mark dla Vinted wynika, że 30 proc. Polaków jest zainteresowana prezentami używanymi, zwłaszcza książkami i ubraniami. W okresie listopad–grudzień bardzo dobrze sprzedają się także zabawki oraz elektronika.
Czytaj także: Ulubione marki pokolenia Z. Oto lista 25 firm, do których ciągnie młodych
Analityk biznesowy OLX Konrad Grygo w rozmowie z gazetą zauważa, że w okresie przedświątecznym szukamy zarówno okazyjnych cen, jak i przedmiotów unikatowych, ale kierujemy się także troską o środowisko naturalne.
Wzmożoną sprzedaż obserwują marki takie jak Vinted, OLX i Allegro Lokalnie, podaje „Rzeczpospolita”. Popularna jest m.in. kategoria „dom i ogród”, w któej znajdują się m.in. ozdoby świąteczne i oświetlenie, wskazuje Joanna Skowrońska, menedżer do spraw rozwoju Allegro Lokalnie w Allegro. Wzmożony ruch widoczny jest tam także po świętach, kiedy użytkownicy sprzedają nietrafione prezenty.
Chcesz być na bieżąco? Subskrybuj 300Sekund, nasz codzienny newsletter! Obserwuj nas też w Wiadomościach Google.
Dane zebrane przez Deloitte wskazują, że co trzecia osoba z pokolenia Y i Z sięga po używane ubrania. Także dla marek niekojarzonych z taką działalnością korzystne byłoby włączenie takich praktyk do swojej oferty, podsumowuje Sebastian Błaszkiewicz, szef sprzedaży w Unity Group.
Polecamy:
- Sztuczna inteligencja wybierze prezenty na Święta. Pomoże też w zakupach online
- W Wigilię nie zrobimy zakupów. Sejm przyjął nowelizację ustawy o handlu w niedziele
- Inflacja hamuje, ale ceny rosną. Tyle płaciliśmy za zakupy w październiku