W cyklu wideo rozmów, które nasza redakcja nagrała podczas konferencji Impact’21 pytaliśmy gości wydarzenia z czym przyjechali do Poznania i do jakich refleksji skłoniły ich wysłuchane wystąpienia.
W tym odcinku gościem Barbary Rogali jest Irma Veberic, General Manager w firmie medycznej Roche Poland.
Pandemia była próbą dla biznesu i wymusiła na nim zmiany, na przykład w zakresie transformacji cyfrowej firm farmaceutycznych czy związanych z opieki medycznej. To dotyczy także systemu opieki medycznej, który z dnia na dzień musiał dostosować się do nowej pandemicznej rzeczywistości. “Pandemia przyspieszyła zmiany, z którymi nosiliśmy się od 20 lat” – mówiła Irma Veberic w rozmowie na Impact’21.
Jednak dla firm z obszaru opieki zdrowotnej pandemia przyniosła jeszcze istotniejszą lekcję.
Veberic podkreśliła także, że Covid-19 nie pokazał jeszcze w pełni szkodliwego wpływu na zdrowie pacjentów. To w końcu nie tylko konsekwencje tej choroby, ale też fakt, że pacjenci cierpiący na inne schorzenia nie otrzymywali pomocy medycznej. Konsekwencje tego stanu rzeczy jeszcze przed nami – mówiła nasza rozmówczyni.
“Pandemia wywarła jednak także pozytywny wpływ, to na przykład telemedycyna” – powiedziała Veberic. Dodała też, że Roche Polska po pandemii rozpoczyna rewolucję w opiece zdrowotnej.
“Nadal funkcjonujemy w bardzo tradycyjnej rzeczywistości” – mówiła. Wskazała, że to nie tylko digitalizacja korporacji, które nadal korzystają z faksu i w pewnym sensie funkcjonują w “epoce kamiennej”, ale też wykorzystanie sztucznej inteligencji w opiece medycznej.
“Kolekcjonujemy mnóstwo danych, teraz czas je wykorzystać, by leczyć pacjentów indywidualnie. Kiedyś jedną tabletką leczyliśmy każdego, dziś możemy zmierzyć wszystko i dostosować leczenie do konkretnej osoby, tu też musimy wyjść z epoki kamiennej” – powiedziała nasza rozmówczyni.
Saule Technologies Olgi Malinkiewicz wycenione na 909 mln zł