Cargill, amerykański koncern handlowo-produkcyjny z branży przetwórstwa roślin, inwestuje w białko grochu – informuje Financial Times.

Białko, a konkretniej firma Puris, która dostarcza białko dla wegehamburgerów brandowanych Beyond Meat, dostanie 75 mln dol.

Dzięki temu Puris podwoi zdolności produkcyjne zakładu w Minnesocie, co pozwoli firmie nadążyć za rosnącym zainteresowaniem produktem ze strony branży spożywczej.

Wcześniej w tym roku Cargill włożył 25 mln dol. w największych producentów białka grochu w Ameryce Północnej.

Popyt na białko grochu rośnie, bo rośnie popyt na roślinne substytuty mięsa i nabiału, a firmy z branży spożywczej, w tym Beyond Meat, stosują białko grochu jako główny składnik swoich produktów, takich jak burgery, boczek, tuńczyk czy też jogurt.

Według Innova Market Insights, holenderskiej firmy analizującej rynek spożywczy, rynek produktów spożywczych i napojów na bazie białka grochu rósł globalnie w latach 2016-2018 o 19 proc. rocznie.

Ta informacja pojawiła się dziś rano w skrzynkach odbiorczych subskrybentów naszego codziennego newslettera 300SEKUND. Jeśli chcesz się na niego zapisać, kliknij tutaj.

>>> Czytaj też: Susza w Europie: jak Unia Europejska pomoże rolnikom