Chińska stocznia razem z niemiecko-norweskim przedsiębiorstwem wybudują największy na świecie tankowiec LNG, podaje The Maritime Executive.
Należąca do największej chińskiej grupy stoczniowej China State Shipbuilding Corporation stocznia Hudong-Zhonhua rozpoczyna współpracę z DNV GL – niemiecko-norweskim przedsiębiorstwem działającym m.in. w przemyśle morskim.
Firmy zgodziły się działać wspólnie przy projekcie budowy gazowca zdolnego do transportu 270 000 metrów sześciennych gazu LNG.
Inwestycja podyktowana jest rosnącym zapotrzebowaniem Chińskiej Republiki Ludowej na gaz LNG: w 2018 roku import tego surowca do Chin wyniósł 54 miliony ton – o 42 proc. więcej, niż w roku poprzednim.
Przewiduje się, że do roku 2030 Chińczycy będą sprowadzać już ponad 100 milionów ton LNG rocznie.
Jeżeli projekt zostanie zrealizowany, skonstruowany statek (wizualizacja na zdjęciu powyżej) będzie największą na świecie jednostką przeznaczoną do transportu gazu.
Obecnie największym na świecie statkiem do przewozu LNG jest tzw. typ Q-Max. 14 tego typu statków – mogących przewieźć do 266 tys. metrów sześciennych LNG – zostało wybudowane między 2008 a 2010 rokiem w koreańskiej stoczni Samsung Heavy Industries.