Microsoft przykłada coraz większą wagę do rozwoju cyfrowego świata w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Jednym z dowodów na to jest aktywność Ruthy Kaidar, od niedawna szefowej rozwoju projektów w sektorze cyfryzacji zdrowia w CEE. Jakie ma plany? Dowiemy się podczas jej wystąpienia na Impact’20 Connected Edition driven by Metropolia GZM.
Biała kartka – to dla Ruthy Kaidar, szefowej sektora zdrowia w Microsoft w Europie Środkowo- Wschodniej, podstawowy materiał na startup. Ta energiczna Izraelka w swoim życiu współtworzyła ich kilka, przez kilkanaście lat pracowała z młodymi spółkami technologicznymi jako konsultant, doradca i mentor.
„Biała kartka wystarczy, jeśli masz energię, wyobraźnię, odwagę, myślenie łamiące schematy. Przecież Bill Gates i Paul Allen, gdy oferowali nowe możliwości komputera Alatair 8800 dzięki nowemu oprogramowaniu, nie mieli nawet linijki kodu. Co ryzykowali? Nic, a w efekcie zbudowali podwaliny Microsoftu. Nie bali się myśleć pod prąd” – podkreśla Ruthy Kaidar, jedna z czołowych speakerek podczas nadchodzącego Impact’20 Connected Edition driven by Metropolia GZM.
DNA Nadelli
Kaidar lubi też opowiadać, że podobnie od białej kartki wystartował ostatnio głośny, wewnętrzny projekt giganta z Redmond – Natick, obejmujący zbudowanie i umieszczenie pod wodą ekologicznej serwerowni, gotowej przez lata pracować w chłodnym oceanie. Natick daje nadzieje na budowę nowej klasy rozproszonych, mniejszych serwerowni, tym bardziej, że połowa ludności świata mieszka mniej niż 200 km od wybrzeża.
Takich historii Kaidar ma o wiele więcej, a ci, którzy śledzą karierę mówczyni Impactu, nie są zdziwieni jej zapałem do startupów.
Urodzona i wykształcona w Izraelu menedżerka to bowiem kolejna – obok Julii White – przedstawicielka Microsoftu na Impact, która dzieli biznesowe DNA z Satyą Nadellą, od 2014 r. prezesem firmy. Nadella promuje na liderów osoby mające biznesowe, przedsiębiorcze doświadczenia w CV, rozumiejące technologię, ale i nie zamykające się w czterech ścianach wielkich, korporacyjnych produktów.
Tymczasem kariera speakerki Impactu to m.in. współtworzenie medycznego startupu Medingo, w 2010 r. przejętego przez Roche za ok. 200 mln USD.
„Budowałam Medingo, lecz nie był to mój pomysł i nie ja go sprzedałam. Ale po jego sukcesie
poczułam zew do budowania startupów samemu” – mówiła w jednym z wywiadów.
Zdrowie na pierwszym planie
Od lipca br. Ruthy Kaidar ma nowe zadania: koncentruje się na regionie CEE, wyszukując pola do współpracy i rozwoju projektów w sektorze cyfryzacji zdrowia. Wcześniej skupiała się na włączaniu w chmurę obiecujących startupów i oferowania ich rozwiązań dużym, korporacyjnym klientom chmury Azure.
„Każdy klient, do którego chce dotrzeć startup w modelu B2B najprawdopodobniej jest też naszym klientem. Dlatego skupiamy się właśnie na takich firmach, one z reguły mają już gotowy produkt, z którym chcą wejść na rynek i mogą odnieść najwięcej korzyści z dostępu do naszych kanałów dystrybucji i sprzedaży oraz sieci dystrybutorów i partnerów” – tak tłumaczyła swoje podejście do innowacyjnych firm w chmurze.
Teraz w Warszawie na Impact’20 Connected Edition driven by Metropolia GZM, Kaidar zapowiada nowe otwarcie: jej speech skoncentrowany będzie wokół wzajemnych połączeń między sektorem opieki zdrowotnej i nowych technologii. Tu jest wciąż wiele do zrobienia, także w regionie CEE.