W badaniu przeprowadzonym przez amerykański think-tank National Bureau of Economic Reaserch stwierdzono, że telewizyjne debaty nie wpływają znacząco na wyniki wyborów.
Przebadano dane pochodzące z 61 wyborów w 9 krajach OECD od 1952 r., aby zbadać kształtowanie się wyborów i preferencji politycznych i ocenić, w jaki sposób debaty telewizyjne przyczyniają się do tego procesu.
Stwierdzono, że udział wyborców, którzy wyrażają zamiar głosowania przedwyborczego odpowiadający ich ostatecznemu wyborowi, wzrasta o 15 punktów procentowych w ciągu dwóch miesięcy poprzedzających wybory.
Zmiany w poszczególnych wyborach wynikają głównie ze zmian w przekonaniach na temat konkurujących kandydatów.
Skorzystano z analizy wydarzeń, aby oszacować wpływ debat telewizyjnych i stwierdzono, że nie wpływają one znacząco na wybór indywidualnego głosu i kształtowanie preferencji ani na łączne wyniki głosowania.
Sugeruje to, że informacje stale otrzymywane przez wyborców wywierają większy wpływ na zachowanie wyborców.
Telewizyjne debaty polityków nie mają wpływu na wyniki wyborów. https://t.co/v5z0KxhF2a
— Michal Brzezinski (@BrzezinskiMich) December 23, 2019