Jakiś czas temu w większości restauracji McDonald’s pojawiły się specjalne kioski, pozwalające na złożenie zamówienia poprzez specjalny terminal, informuje Bezprawnik.
Przy płatności kartą bardzo często okazuje się, że kontakt z pracownikiem — człowiekiem — nie jest niemalże wcale wymagany podczas korzystania z usług restauracji.
Jak opisuje portal Wirtualne Media, sieć McDonald’s kupiła przedsiębiorstwo Apprente, znaną z rozwiązań w zakresie komunikacji głosowej.
Oprogramowanie będzie wykorzystywane w restauracjach wyposażonych w McDrive, który to pozwala na zakup jedzenia na wynos, bez wychodzenia z samochodu.
Co ciekawe, sieć twierdzi, iż powodem wprowadzenia takiego rozwiązania nie jest optymalizacja kosztów, a dobro pracowników.
Zamówienia będzie docelowo przyjmować asystent głosowy. Podobno oprogramowanie działa tak dobrze, że nie tylko radzi sobie ze standardowymi zwrotami, ale także rozumie kolokwializmy.