Chmura Krajowa opracowała na zlecenie Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia rozwiązanie, dzięki któremu pacjenci mogą korzystać z konsultacji wideo udzielanych przez pracowników medycznych, bez wychodzenia z domu.
Teleporada to rozwiązanie, które pozwala, zarówno pacjentowi, jak i lekarzowi na kontakt za pomocą wideorozmowy, bez konieczności wychodzenia z domu.
Rozwiązanie opracowane przez inżynierów Chmury Krajowej ma pozwolić na połączenie dowolnego, zarejestrowanego przez internetowy formularz pacjenta, z pracownikiem medycznym, który udziela konsultacji.
Jak czytamy w komunikacie prasowym PKO BP, będącego współwłaścicielem operatora Chmury Krajowej, opracowany system pozwoli na rejestrację pacjentów, powiadamianie ich przez e-mail i SMS o kolejnych etapach procesu oraz samo udzielanie konsultacji, a także analizę zanonimizowanych danych i raportowanie wyników na potrzeby systemu ochrony zdrowia.
System ma zapewniać generowanie raportów analitycznych, umożliwiających śledzenie kolejki oczekujących, danych o czasach oczekiwania i czasach obsługi pacjentów, jak również o liczbie zalogowanych w systemie pracowników medycznych, czasie i liczbie udzielonych przez nich konsultacji.
Dla celów analitycznych platforma będzie mogła także generować dane na temat rozkładu zgłoszeń z przypisaniem ich lokalizacji do mapy, co w przyszłości może być pomocne m.in przy wczesnym wykrywaniu kolejnych ognisk choroby.
>>> Czytaj też: Nad Polską wisi chmura. Warto się na nią otworzyć [RAPORT 300RESEARCH]