Strategia Banku Handlowego na lata 2022-2024 zakłada m.in. przeznaczenie 1 mld zł na zieloną transformację klientów banku – podała instytucja.
Miliard złotych – tyle planuje przeznaczyć Citi Handlowy na wspieranie zielonej transformacji w przedsiębiorstwach, które korzystają z usług banku. Oferta obejmuje różne rozwiązania finansowania inwestycji oraz doradztwo w tym zakresie – podaje Citi.
– Bardzo ważnym elementem strategii banku jest wsparcie klientów w transformacji ich modeli biznesowych w kierunku zrównoważonego rozwoju, a także uwzględnienie czynników środowiskowych i społecznych w naszych procesach decyzyjnych – wskazuje bank.
Bankowość instytucjonalna generuje ok. 70 proc. przychodów banku.
Citi Handlowy zapowiada także redukcję emisji własnych gazów cieplarnianych o co najmniej 50 proc. – w stosunku do 2019 roku. Przyjął także cel redukcji zużywanej energii o co najmniej 40 proc. do końca obowiązywania nowej strategii (czyli do końca 2024).
Jeśli chodzi o wymiar biznesowy, strategia Banku Handlowego na lata 2022-2024 zakłada m.in. wzrost przychodów grupy średniorocznie o 6 procent.
Citi Handlowy powstał z połączenia Banku Handlowego w Warszawie – najstarszego komercyjnego banku w Polsce i spółki Citibank (Poland) S.A. Bank jest notowany na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych od 1997 roku.
Prezes BOŚ Banku: Zielona transformacja to koszt ponad 300 mld euro przez 10 lat