Najbardziej popularne zakupy w sieci w 2023 roku to odzież, elektronika. Ale też artykuły zwierzęce i spożywcze. To tylko niektóre tendencje ostatniego roku. Do kupowania przez internet przycinają konkurencyjne ceny, ciągła dostępność oraz szybki transport.
Według raportu Gemius „E-commerce w Polsce 2023” w badanym roku, prawie 80 proc. internautów stanowili klienci platform sklepowych. Dane dotyczące najpopularniejszych kategorii zakupowych, pochodzą z IdoSell i AtomStore – z platform należących do Grupy IAI.
Popularne produkty z sieci
Według badania IdoSell, największa sprzedaż w ubiegłym roku dotyczyła następujących kategorii: odzież, elektronika, artykuły zwierzęce i spożywcze i obuwie. Poza tym klienci internetowi chętnie kupowali: części do samochodów, akcesoria związane ze sportem i higieną osobistą oraz zabawki. Według danych AtomStore także z 2023 roku, pierwsza 10 najczęściej kupowanych kategorii produktów dot.: mody, domu i ogrodu, elektroniki, produktów farmaceutycznych. Następnie plasowały się kategorie: uroda, kultura i rozrywka, sport i wypoczynek, żywność, motoryzacja oraz artykuły dziecięce.
W aptekach przyśpiesza e-sprzedaż
W sklepach IdoSell w 2023 roku apteki internetowe zanotowały wzrost sprzedaży o 131 proc. Na taki sukces składa się m.in: większa przewidywalność w dostępności leków, w porównaniu z zakupami stacjonarnymi.
O 144 proc. w porównaniu do 2022 roku wzrosła też sprzedaży mebli biurowych. Jako czynnik takiego sukcesu podaje się powrót firm do biur i związanej z tym potrzeby umeblowania stanowisk pracy.
Aż o połowę więcej, w 2023 roku sprzedało się luster. Wynika to z przesłanek modowych, gdyż lustra stanowiły najmodniejszy element wystroju.
W 2023 roku spadła natomiast sprzedaż internetowa: ławek, kosmetyczek, akcesoriów do piercingu i tatuażu, konsol oraz sprzętu do organizowania pikników.
Bądź na bieżąco z najważniejszymi informacjami subskrybując nasz codzienny newsletter 300Sekund! Obserwuj nas również w Wiadomościach Google.
Wzrost liczby osób kupujących internetowo, stanowi wyzwanie dla właścicieli platform sprzedażowych. Na tym rynku wzrasta konkurencja, dlatego należy monitorować preferencje i nastroje klientów. Jak podkreśla Justyna Pliś, Head of Marketing w AtomStore, zakupy online muszą być przede wszystkim intuicyjne, przyjemne oraz kompatybilne z urządzeniami mobilnymi.
Polecamy:
- Wojna w Ukrainie to ważna lekcja dla Państwa Środka. Chińczycy nie są ryzykantami [WYWIAD]
- Zmiany klimatu uderzają w Europę. Rok 2023 należał do ekstremalnie ciepłych
- Dzień Ziemi. Rynek pracy nie jest obojętny na zmiany klimatu