Ponad 190 tysięcy polskich klientów Revolut w okresie czerwiec-sierpień b.r. wyjechała za granicę, wydając w tym czasie 390 milionów zł – wynika z nowego Revolut Money Report.
Z raportu, który podsumowuje wpływ pandemii na tegoroczne wakacje (31 maja – 31 sierpnia), wynika, że o 8 proc. mniej niże rok temu klientów Revoluta wyjechał na wakacje za granicę.
Wydali oni też o 14 proc. mniej pieniędzy niż w 2019 roku.
Poniżej porównanie topowych kierunków urlopowych wybieranych przez Polaków w poprzednim i bieżącym roku:
Jak widać, zmieniły się topowe destynacje i w tym roku w trendzie było pojechać do Chorwacji, a nie jak poprzednio do Włoch lub Hiszpanii.
Tegoroczne wakacje nad Adriatykiem spędziło blisko 40 tysięcy klientów Revolut z Polski (+53 proc.), którzy wydali na ten cel ponad 80 milionów zł (+72 proc.).
O wiele mniej klientów wybrało Włochy (odwiedzający -35 proc., wydatki -33 proc.) i Hiszpanię (-32 proc., -27 proc.).
Grecja, która wskoczyła na podium i wyprzedziła Hiszpanię, przyjęła 16 tysięcy klientów Revolut z Polski. (+16 proc. rok do roku i aż +53 proc. wydatków więcej).
W sumie, na urlop w czterech topowych destynacjach 86 tysięcy klientów Revolut z Polski wydało 164 miliony zł.
Co ciekawe, polscy turyści z kartą Revolut omijali pociągi (-53 proc.), autokary i autobusy (-51 proc.), rzadziej korzystali też z agencji podróży (-30 proc.).
Woleli oni sprawdzić auto w serwisie (o 8 proc. więcej niż w 2019), nalać do pełna na stacji paliw (+18 proc.) i opłacając autostrady (+24 proc.), aby dotrzeć na miejsce samemu.
Revolut to pochodzący z Wielkiej Brytanii fintech (czyli startup działający w sektorze finansowym), który został założony w 2015 roku. Konsumenci mogą z niego korzystać za pomocą konta opartego na aplikacji.
W Polsce Revolut ma ponad 1 milion klientów.
Czytaj także:
Wakacje w czasach pandemii. Jak Polacy spędzają urlop w 2020 roku?