Facebook ogłosił, że uruchamia na Facebooku i Instagramie usługę, która pozwoli firmom na łatwe założenie sklepów internetowych w nowej usłudze Facebook Shops.
„Myślę, że jest to szczególnie ważne w tej chwili, ponieważ tak wiele małych firm przenosi się online, aby poradzić sobie z ekonomicznymi skutkami Covid-19. Gdy mówi się ludziom, że mają zostać w domu, fizyczne witryny sklepowe mają trudności z otwarciem się, a miliony ludzi tracą pracę”, uzasadnił ten krok na Facebooku jego założyciel Mark Zuckerberg.
Sklepy na Facebooku mają być bezpłatne i łatwe w tworzeniu.
Kiedy firma założy sklep, pojawi się on na korespondujących kontach na Facebooku i Instagramie, a wkrótce i na Messengerze i WhatsAppie – wszystkie należą do koncernu Facebooka.
„Sklepy są natywne i szybkie, co oznacza, że nie trzeba już przełączać się na powolną mobilną przeglądarkę internetową, gdzie trzeba ponownie wprowadzić kartę kredytową po kliknięciu na interesujący produkt, który zobaczymy w kanałach”, zachwala swój nowy produkt Zuckerberg.
Facebook rozpoczął w tym zakresie współpracę również z takimi partnerami, jak Shopify, BigCommerce, WooCommerce, Channel Advisor, CedCommerce, Cafe24, Tienda Nube i Feedonomics.
Dzięki temu „małe firmy mogą łatwo zintegrować się z silnym, otwartym ekosystemem narzędzi, które pomogą im w kompleksowym zarządzaniu zakupami klienta, a do firmy należy decyzja, jakiego poziomu integracji chcą”, pisze założyciel Facebooka.
Dla kogo Facebook Shops?
„Mimo że każda firma może mieć sklep, funkcja ta jest najlepsza dla handlowców, sprzedawców detalicznych i sklepów internetowych. Polecamy ją firmom, które sprzedają odzież, dodatki (łącznie z torebkami i walizkami), wyposażenie wnętrz i produkty dla niemowląt i dzieci. Jednak inne rodzaje firm także mogą korzystać z tej karty, żeby dotrzeć do większej liczby osób na Facebooku” – głosi komunikat na dedykowanej stronie FB, gdzie można założyć sklep.
Wymagania wobec sklepu są tylko dwa. Sklep na Facebooku musi sprzedawać towary fizyczne, a także przestrzegać fejsbukowego regulaminu handlowego.
Sprzedaż online LPP wystrzeliła w górę. Dlatego poprosiła Google’a o pomoc