Przetargi na drogi i autostrady o łącznej długości prawie 475 km i wartości 22,5 mld zł planuje ogłosić Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w 2022 roku. 300Gospodarka publikuje mapę planowanych przetargów.
Wśród postępowań na nowe odcinki dróg, Dyrekcja będzie gotowa do ogłoszenia przetargów m.in. na trzy odcinki drogi ekspresowej S17 między Piaskami a Hrebennem o łącznej długości około 45,3 km.
W planach są również postępowania na budowę blisko 61 km drogi ekspresowej S12 od Piask do Dorohuska. Będą też obwodnice m.in. Zatora i Zabierzowa (obie w woj. małopolskim) czy Dzwoli i Gorajca (obie woj. lubelskim).
Plany GDDKiA na 2022
Poniżej przedstawiamy pełną listę odcinków dróg, na które GDDKiA ma być gotowa ogłaszać postępowania przetargowe.
W ramach Programu Budowy Dróg Krajowych – są to odcinki o łącznej długości 149,3 km, już z zapewnionym finansowaniem:
- S12 Piaski – Dorohucza,
- S12 Dorohucza – Chełm,
- S12 Chełm – Dorohusk,
- S17 Piaski Wschód – Łopiennik,
- S17 Krasnystaw Północ – Izbica,
- S17 Izbica – Zamość Sitaniec,
- S19 Jawornik – Lutcza,
- S19 Lutcza – Domaradz,
- S19 Domaradz – Iskrzynia,
- S74 Kielce Zachód – Kielce (DK73),
- DK11 rondo Janiska – Kołobrzeg Wschód,
- DK28 obwodnica Zatora,
- DK79 obwodnica Zabierzowa.
W ramach programu budowy obwodnic na lata 2020-2030, będą to następujące odcinki (o łącznej długości 18,7 km):
- DK13 obwodnica Kołbaskowa,
- DK65 obwodnica Gąsek,
- DK74 obwodnica Dzwoli,
- DK74 obwodnica Gorajca.
Natomiast zadania, które jeszcze które oczekują na zapewnienie finansowania (o łącznej długości ponad 200 km) to:
- S7 Czosnów – Kiełpin,
- S7 Kiełpin – Warszawa,
- S10 Szczecin Kijewo – Szczecin Zdunowo,
- S11 Kępno – granica woj. opolskiego i wielkopolskiego (z wyłączeniem obwodnicy Olesna),
- S11 Bobolice – Szczecinek,
- S16 Olsztyn Wschód – Barczewo (II jezdnia),
- S16 Barczewo – Biskupiec (II jezdnia),
- S74 Cedzyna – Łagów wraz z obw. Łagowa,
- S74 Łagów – Jałowęsy – Tomaszów,
- S74 granica woj. łódzkiego i świętokrzyskiego – Przełom/Mniów.
Do tego dochodzi postępowanie, które nie jest ujęte w rządowym programie, czyli poszerzenie autostrady A2 o dodatkowy pas ruchu od węzła Łódź Północ do węzła Konotopa (na długości ok. 88 km).