Revolut udostępnił użytkownikom z Polski aktywację konta w swoim europejskim banku. Po udanych testach na Litwie, Polska jest pierwszym rynkiem zagranicznym, gdzie wszyscy uprawnieni klienci firmy otrzymali dostęp do usług bankowych.
Klienci Revolut Bank mogą deponować swoje wynagrodzenie na kontach bankowych zabezpieczonych przez litewski rządowy system ubezpieczeń inwestycji i depozytów – tam bowiem oficjalnie zarejestrowany jest bank brytyjskiego fintechu.
Aby polscy klienci firmy mogli skorzystać z nowej usługi konieczna jest aktualizacja konta i przeniesienie środków z podmiotu działającego w oparciu o licencję pieniądza elektronicznego (Revolut Payments) do podmiotu z licencję bankową (Revolut Bank).
Klienci mogą dokonać aktualizacji do konta Revolut Bank, które obejmuje depozyty ochroną i otworzy dostęp do produktów kredytowych, lub korzystać z Revolut bez zmian, na dotychczasowych zasadach.
Revolut Bank planuje jeszcze w grudniu tego roku rozszerzyć ofertę o produkty kredytowe.
Fintech otrzymał europejską licencję bankową od Banku Litwy i Europejskiego Banku Centralnego pod koniec 2018 roku. Od tego czasu firma pracowała nad stworzeniem od podstaw nowego europejskiego banku.
W czerwcu 2019 roku nominację na prezesa Revolut Bank otrzymał Virgilijus Mirkės, bankier z 25 letnim doświadczeniem w międzynarodowych instytucjach bankowych, takich jak SEB Bank i Scotiabank.
Polska jest pierwszym rynkiem zagranicznym, na którym Revolut Bank zaoferował swoje usługi.
Revolut to pochodzący z Wielkiej Brytanii fintech, czyli startup działający w sektorze finansowym, który został założony w 2015 roku. Konsumenci mogą z niego korzystać za pomocą konta opartego na aplikacji.
Firma oferuje bezprowizyjne opłaty za granicą w ponad 150 walutach, wymienianie i przechowywanie środków w 29 walutach i wysyłanie przelewów międzynarodowych i krajowych bez marży i dodatkowych opłat, po kursie międzybankowym.
W Polsce Revolut otworzył swoje biuro w 2018 roku.